امام راحل دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این که شخصیت امام راحل یک شخصیت بی نظیری بود، گفت: ایشان دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، تاریخ همواره مردان و زنان بزرگی را پرورش داده که دارای زندگی تاثیر گذاری بر مسایل و معادلات جهان بوده اند. بروز و ظهور این افراد گاه توام با شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی بوده که در نوع خود بی نظیر و اعجاب انگیز است. امام خمینی (ره) یکی از این مردان بود که با پایه گذاری انقلابی مردمی نوعی اصالت اندیشه را با مبانی اخلاقی، عرفانی و فلسفی در هم آمیخت و پرچمدار جنبشی شد که جهان نظیرش را کمتر به خود دیده است.
امام راحل در بیستمین روز از ماه جمادی الثانی سال 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریور 1281 هجری شمسی و مقارن با زاد روز دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت زهرا (س)، شهر خمین از توابع استان مرکزی حلول ماه تابانی از سلاله پاک نبوی را به تماشا نشست و سید روح الله الموسوی الخمینی پای در عرصه وجود گذاشت.در خمین در مکتب خانه مرحوم ملا ابوالقاسم تحصیل را شروع کرد و نزد مرحوم آقا شیخ جعفر و مرحوم میرزا محمد درس های ابتدایی و سپس در خلال آن نزد مرحوم حاج میرزا محمد مهدی مقدمات را آغاز کرد.وی دوران کودکی و نوجوانی را تحت سرپرستی مادر مومنه اش بانو هاجر که خود از خاندان علم و تقوا و از نوادگان مرحوم آیت الله خوانساری بوده است همچنین نزد عمه مکرمه اش که بانویی شجاع و حقجو بود سپری کرد امادر سن 15سالگی از نعمت وجود آن دو عزیز نیز محروم شد.
امام از نوجوانی روحیه ی انقلابی و انتقادی را در خود پرورش می داد و بدون ترس و واهمه در مقابل مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی موضع گیری می کرد .
نهال انقلاب به دست امام خمینی جان گرفت و الگویی برای جهان شد که صد البته کشورهای غربی همواره در پی ضربه زدن به این نهال بودند و جنگ هشت ساله و پیروزی نیروهای جهادی و انقلابی ایران در این جنگ نیز نشان از قدرت انقلاب اسلامی ایران داشت.
امام خمینی (ره) هدفها، آرمانها و هر آنچه را که می بایست ابلاغ کند، گفته بود و در عمل نیز تمام هستی اش را برای تحقق همان هدفها بکار گرفته بود . اینک در آستانه نیمه خرداد سال 1368 خود را آماده ملاقات مقامی می کرد که تمام عمرش را برای جلب رضای او صرف کرده و قامتش جز در برابر او خم نشده بود. سروده های عارفانه اش همه حاکی از درد و عطش فراق است و در حسرت پیوستن به وصال محبوب.
ساعت 22 و 20دقیقه بعداز ظهر روز شنبه سیزدهم خرداد ماه سال 1368 لحظه وصال امام راحل با خدای منان بود . قلبی از کار ایستاد که میلیونها قلب را به نور خدا و معنویت احیاء کرده بود. روحش شاد و یادش جاودان و راهش پر رهرو باد.

امام راحل دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شخصیت امام راحل عظیم الشان آن گونه است که در تاریخ پس از غیبت کبری آقا امام زمان (عج) احیاگر واقعی اسلام ناب محمدی (ص) و بیان کننده نظام اسلامی در تاریخ غیبت هستند.

وی با تاکید بر این که شخصیت امام راحل یک شخصیت بی نظیری است، گفت: ایشان دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند.

غیر از اندیشه های اسلامی دیگر اندیشه ها دچار انحراف و ارتجاع هستند

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حضرت امام (ره) در حوزه های معرفتی، مدیریتی و نوآوری تحولات عظیمی در جهان علوم معارف اسلامی و فقه سیاسی ایجاد و به واقع اسلام را وارد صحنه مدیریت جامعه آوردند و با حضورشان در صحنه های علوم و معارف نظری و مدیریت سیاسی توانستند بر نظریات تمام اندیشه های کاپیتالیسم و مارکسیسم پایان داده و به هر دو اندیشه پاسخ بالعکس دهد با این موضوع که غیر از اندیشه های اسلامی دیگر اندیشه ها دچار انحراف و ارتجاع هستند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه امام راحل یک تحولی را در جغرافیای سیاسی جهان ایجاد کردند، گفت: با این حرکت کاملا تقسیم بلوکی سیاسی جهان با انقلاب اسلامی ایران در هم شکسته و اساسا اندیشه های ولایت فقیه دوره جدیدی به جامعه سیاسی جهان عرضه کرد که این اندیشه ها برخاسته از مکتب فقه سیاسی اسلامی است.

وی افزود: امام راحل با تمام وجود برای ایجاد بنای بزرگی از فقه سیاسی اسلامی براساس مبادی قرآن، عترت و مردم سالاری دینی تلاش کردند و در نتیجه منشا تحولات پیشرفت وحرکت های عظیم فرهنگ تاریخی در جهان معاصر شدند.

مستضعفین زیر بال این انقلاب قرار گرفتند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: مستضعفین زیر بال این انقلاب قرار گرفتند و مستکبرین ناامید و به موضع تدافعی به خود گرفتند و در نتیجه نظام نوین سیاسی جهان که توسط جهان استکبار طراحی شده بود با انقلاب ایران و به رهبری امام راحل در هم شکسته و آثار و برکات این انقلاب در حال حاضر در سطح جامعه جهانی قابل مشاهده است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: امام شخصیت بزرگی بودند که در ابعاد وسیعی از ظرفیت وجودی خودشان ناشناخته ماندند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری به خوبی راه امام را ادامه داده اند، گفت: الحمدالله این کشتی در دریای پرتلاطم و طوفانی جهان معاصر حرکت کرده و گام به گام به ساحل تمدن اسلامی نزدیک شد.

امام جمعه بوشهری همچنین گفت: وظیفه تمامی شخصیت های ایرانی، جریانات و طیف های مختلف ولایتمداری، انقلابی بودن است و مبارزه این چنینی با جهان استکبار در راستای تحقق اندیشه های مقام معظم رهبری در تمام عرصه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی باعث می شود تا انقلابی بودن با تلاش و کوشش بسیار صورت گیرد و همگی بر کانون محور ولایت و مقام معظم رهبری منظومه ای حول این محور بسازند.

901/900

کد خبر: 953755

وب گردی

وب گردی