هر جا که عدالت خواه باشیم خداوند با ما خواهد بود

مشاور عالی رهبر ایران در امور جهان اسلام گفت: امام خمینی (ره) در برابر قدرتمندان ظالم ایستادگی کرد و با دست خالی  و به یاری مومنانی که به او دلبسته بودند پیروز شد چون خود امام به خدا دل بسته بود.

آیت الله محمد مهدی تسخیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در باره تقارن لیالی قدر با 14 و 15 خرداد گفت: امروز جامعه اسلامی ما در برابر چالش های جدی قرار دارد و چه در داخل و یا خارج کشور برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی مختلفی دیده شده است تا علاوه بر محاصره اقتصادی و امنیتی و سیاسی بتوانند از نظر فرهنگی و تبلیغاتی هم ضربه وارد کنند.

رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما 14 و 15 خرداد را به عنوان ایام الله یاد می کنیم نه فقط از آن جهت که امام خمینی رحمت الله اعلام کرده بلکه چون حقیقتا این روزها ،روزهایی است که یاد خدا و عبادت و پرستش خدا در این روزها صورت گرفت.بشریت بطور مرتب در فکر عبادت شخصی است در حالی که عبادت های اجتماعی مهمتر است و یکی از مهمترین عبادت ها عدالت خواهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس سوم خبرگان گفت: خداوند در قرآن می فرمایدکه همه پیامبران برای دو هدف اساسی آمده اند"ما در میان امت ها پیامبرانی فرستادیم که دو هدف اساسی داشتند اول : پرستش خدا (توحید خدا،کار برای خدا،زندگی برای خدا) و دوم : مبارزه با ظلم و طاغوت.

آیت الله محمد مهدی تسخیری بیان کرد: یعنی انسان تا خدایی نشود نمی تواند با ظلم مبارزه کند و مبارزه با ظلم یعنی برقراری عدالت تمام مکتب های آسمانی،زمینی و مادی همه مدعی برقراری عدالت هستند دموکراسی،لیبراستی و تمام ادیان غیر الهی مانند بودایی،شنتو، هندو ..همه و همه به دنبال این هستند که عدالت را در جامعه بشری برقرار کنند .

وی گفت: اگر بخواهیم عدالت را برقرار کنیم اول باید پرستش خدا را داشته باشیم و 15 خرداد یاد آور نهضت ملتی است که برای خدا قیام کردند و رهبری که خودش خدایی بود رهبری که اول تکلیف خودش را با شخص خودش تبیین کرده بود و بعد با مردم خودش و قبل از اینها تکلیف خودش را با خدایش تبیین کرده بود او یک عبد صالح خدا بود و هر کاری را برای رضایت خداوند می کرد لذا هیچ قدرتی را در برابر قدرت خدا نمی دید.

آیت الله تسخیری گفت: امام خمینی (ره) اهل جنگ و دعوا نبود اما چون نظام طاغوتی به گونه ای بود که تاب تحمل عدالت خواهان را نداشت با او درگیر شد فرعون، طاغوت بود و تاب تحمل عدالت را نداشت و بجان مردم افتاد و آنها را به قتل رساند نظام های طاغوتی هم تحمل برقراری عدالت را ندارند با عدالتخواهان مبارزه می کنند و این قانون خداست.

وی گفت: هر جا که عدالت خواه باشیم خداوند با ما خواهد بود چه اسلام را یدک بکشیم و چه نکشیم ،با دین و غیر دین باید بدانیم جان کلام عدالت خواهی است و نهضت 15 خرداد نیز برای عدالت و عدل بود لذا هیچکس در برابر آن نهضت نتوانست مقاومت کند نه شاه و اعوانش و نه ارتش تا بن دندان مسلحش و نه حتی قدرت های غربی همچون انگلیس و و امریکا.

آیت الله تسخیری افزود: امام خمینی (ره) در برابر این قدرتمندان ظالم ایستادگی کرد و با دست خالی و به یاری مومنانی که به او دلبسته بودند پیروز شد چون خود امام به خدا دل بسته بود.

نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرحوم شهید محمد باقر صدر خطاب به مردم عراق گفت: مردم عراق و مسلمانان جهان همه باید در ویژگی های رفتاری و اعتقادی امام خمینی (ره)ذوب شوند و باید گوش به فرمان او باشند زیرا او گوش به فرمان خداست.

رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدنهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: انقلابیون دنیا از مسلمان و غیر مسلمان امام خمینی (ره) را به عنوان یک شخصیت عدالت خواه می دیدند و می بینند او سختی ها ،زندان،تبعید و از دست دادن فرزند را تحمل کردبا خوردن خون دل ،جنگ تحمیلی هشت ساله را تحمل کرد تا اینکه رضای خدا را به دست آورد وقتی به سخنرانی های او گوش می کنیم می بینیم که همه پیروزی های دوران جنگ را به خدا و اسلام نسبت می داد هرگز موفقیت ها را به فرد و جای خاصی نسبت نمی داد زیرا خود و همه چیز را متعلق به خدا می دانست .

آیت الله تسخیری در پایان گفت: اگر بخواهیم خدایی شویم و در خط امام راحل و رهبر قرار بگیریم باید از شبهای قدر بهترین استفاده را ببریم تا بتوانیم خدایی باشیم ما در زندگی روزمره به اندازه کافی به خانواده ،دوستان رسیدگی کردیم وقت آن رسیده است که در این شب ها به فکر خودمان باشیم زیرادر این شبها تقدیر سرنوشت انسان بر اساس اراده خودش نوشته می شود .تا زمانی که در این شب های قدر برای خودمان با دعا و نیایش تقدیر پاک و تزکیه ثبت نکنیم نمی توانیم در برابر هوس های شیطانی درونی مقاومت کنیم و هرگز توان مقاومت در برابر دشمنان را نخواهیم داشت.

گفتنی است: محمدعلی تسخیری، در سال 1323 در خانواده‏‌ای مذهبی و انقلابی دیده به جهان گشود. افتخار این خانواده،‏ شهادت محمدحسین تسخیری و تقدیم سه جانباز در راه انقلاب اسلامی است پدر بزرگوار وی، ‌آیت‌الله شیخ علی‌اکبر تسخیری که برای تحصیل علم، سواحل خزر را به سوی نجف اشرف ترک کرده بود، مشوق و اولین استاد وی در دروس حوزوی بودند.



وی دروس حوزوی را تا مرحله درس خارج در محضر اساتید به‌نامی نظیر آیات عظام شهید سید محمد باقر صدر، خویی، سید محمد تقی حکیم، شیخ جواد تبریزی، شیخ کاظم تبریزی، شیخ صدرا بادکوبی و شیخ مجتبی لنکرانی سپری کرد و در کنار آن دروس دانشگاهی را نیز در رشته ادبیات عرب و فقه و اصول در دانشکده فقه نجف فرا گرفت. وی همزمان با تحصیل، به تدریس دروس رایج حوزوی نیز اشتغال داشت.

اشتیاق وی در زمینه شعر و ادبیات و استفاده از محضر اساتید بزرگی مانند آیت الله شیخ محمدرضا مظفر، شیخ عبدالمهدی مطفر و شیخ محمد امین زین الدین سبب شد تا در جوانی، قصیده ‏ها و سخنرانی‌های ادبی بسیاری در مناسبت‏ها و محافل گوناگون ادبی ایراد کند.

قصیده شورانگیز وی در مبارزه با ظلم و استبداد رژیم بعث عراق که با قیام مردم نجف همراه گردید، سبب بازداشت و شکنجه اش در زندان‏‌های رژیم بعث شد. ولی به لطف خداوند متعال و با اعتراض علما به ویژه عتاب شدیداللحن حضرت امام خمینی (قدس‌سره)، از زندان آزاد شد.

در سال 1350 ه.ش به حوزه علمیه قم رفت و نزدیک به دوازده سال در درس‌ اساتید بزرگواری چون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله میرزا هاشم آملی شرکت کرد در این مدت همچنین به تدریس علوم حوزوی و ادبی در حوزه و پاره‌ای مراکز علمی و دانشگاهی پرداخت.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تمامی وقت خویش را صرف امور فرهنگی و تبلیغات اسلامی در داخل و خارج کشور کرد با وجود فعالیت‌های اجرایی فراوان، همواره بر فعالیت‌های علمی تاکید داشته‏ است که می‌توان از تدریس و شرکت در مراسم دانشگاهی در دانشگاه رشت، دانشگاه امام صادق و دانشگاه تربیت مدرس و دانشکده اصول الدین و غیره نام برد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 953785

وب گردی

وب گردی