برنامه درسی جدید رشته مدیریت رسانه ابلاغ شد / حذف درس مدیریت اسلامی

برنامه درسی جدید رشته مدیریت رسانه برای همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور که طبق مقررات مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند، برای اجرا ابلاغ شد و از شروع سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ لازم الاجرا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، برنامه درسی جدید مدیریت رسانه که از سوی دانشگاه تهران بازنگری و به وزارت علوم پیشنهاد شده بود با اکثریت آرا در شورای برنامه ریزی آموزشی این وزارتخانه تصویب و جایگزین برنامه درسی قدیمی این رشته مصوب سال ۱۳۸۲ شد. طبق ابلاغیه وزارت علوم، این برنامه درسی به مدت پنج سال لازم الاجراست و پس از این مدت نیازمند بازنگری است.

از نکات قابل توجه در تغییرات این برنامه جدید، حذف درس «مدیریت اسلامی» و تقلیل آن به یکی از سرفصل های درس «مدیریت رسانه پیشرفته» است. همچنین اضافه شدن درس «اقتصاد رسانه» است که حتی یک منبع داخلی برای آن در این ابلاغیه وجود ندارد و برای تدریس آن تنها به منابع خارجی اشاره شده است.

بی توجهی به رویکرد اسلامی کردن علوم در ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دروس رشته مدیریت رسانه مقطع کارشناسی ارشد از جمله نقدهای مهم به این برنامه درسی است.

این رشته دارای دوره کارشناسی نیست و در ایران رشته مدیریت رسانه در مقطع دکترا در سال ۱۳۸۲ و در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۷ راه اندازی شد. دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه به منظور تربیت مدیران و متخصصان رسانه ای شکل گرفته است که توانایی مدیریت انواع سازمان های رسانه ای در شرایط محیط های رقابتی رسانه ها را داشته باشند.

کد خبر: 953814

وب گردی

وب گردی