نگرانی اسرائیل از حضور ارتش سوریه در جولان

یک کارشناس اسرائیلی از نگرانی اسرائیل در خصوص حضور ارتش سوریه در مرزهای جولان و در خطر قرار گرفتن نیروهای همسو با خود که در این منطقه حضور دارند خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، گیلی کوهین کارشناس امور سیاسی در شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل اعلام کرد بازگشت بشار اسد به مرزهای جولان خطرناک بوده و می تواند منجر به کشتار نیروهای همکاری کننده با اسرائیل در این منطقه شود که امروز در مرزهای جولان به اسرائیل کمک می کنند.

وی افزود: موضوع بازگشت اسد به مرزهای جولان در مذاکرات میان اسرائیل و روسیه مطرح شده است که در مقابل قرار است نیروهای ایران از مرزهای مشترک اسرائیل و سوریه فاصله بگیرند.

این کارشناس صهیونیست ادامه داد: اما در اسرائیل به این درک رسیده اند که در صورت بازگشت اسد نیروهای همکاری کننده با اسرائیل در خطر قرار می گیرند، از این جهت انتظار می‌رود این مسئله در مذاکرات اسرائیل و روسیه مد نظر قرار گیرد. ارتش اسرائیل این احتمال را در دستور کار قرار داده و بررسی کرده است یعنی حمایت از بازگشت نیروهای همکاری کننده با اسرائیل از جولان و استقرار دولت اسد به این منطقه. اما این احتمال از سوی اسرائیل پذیرفته نمی‌شود چرا که باعث قتل عام هم پیمانان منطقه ای آن در سوریه خواهد شد.

کد خبر: 953851

وب گردی

وب گردی