نقش قدرت های خارجی در اعتراضات اردن

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اعتراضات مردمی چند روز اخیر در اردن بر نقش کشورهای آمریکا، اسرائیل، عربستان، امارات و مصر در این ناآرامی ها تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد: عربستان، امارات، مصر، اسرائیل و آمریکا در حوادث و اعتراضاتی که هم اکنون اردن را به دلیل اعتراض به پیش نویس قانون مالیات بر درآمد فرا گرفته است نقش دارند.

این روزنامه افزود: اخیراً دو مسئله در اردن اتفاق افتاده است اول عدم دعوت از اردن برای حضور در توافق میان آمریکا، اسرائیل، عربستان و مصر در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس و دیگری تظاهرات اردنی ها علیه افزایش قیمت ها.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: شاید در ظاهر ارتباطی میان این دو مسئله نباشد اما آنچه این دو را به یکدیگر مرتبط می کند آن است که اردن که مانند کشوری ثروتمند رفتار می کند عملاً با تکیه بر کمک ها و مساعدت های خارجی زندگی می کند.

این روزنامه افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان از مشارکت پادشاه اردن در نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی که در ماه گذشته در استانبول ترکیه در خصوص وضعیت فلسطین پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس برگزار شد عصبانی هستند و فشار اسرائیل به آمریکا برای حمایت اردن نیز کاهش یافته و در نتیجه این کشور را به امور خود و حفظ حکومت مشغول کرده اند.

در گذشته رسانه ها از تحت فشار قرار دادن اردن به ویژه در خصوص مسئله قدس خبر دادند و عربستان نیز در سال جاری بیش از ۲۵۰ میلیون دلار از کمک‌ های خود به اردن را متوقف کرده است.

کد خبر: 953870

وب گردی

وب گردی