انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97

مشاور عالی سازمان سنجش از انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: با توجه به صدور مجوز رشته های جدید بعد از انتشار دفترچه راهنما برای برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی توسط دفتر گسترش آموزش عالی، اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال 97، تعداد 575 هزار و 6 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.همچنین از تعداد 573 هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 49 هزار و 14 نفر تا کنون نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: لازم به ذکر است داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می توانند تا روز شنبه 19 خرداد 97 برای انتخاب 100 کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند. داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شوند و علاقمند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد باشند باید برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس ضوابط این دانشگاه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

201

کد خبر: 953894

وب گردی

وب گردی