نتانیاهو: برای مقابله با تهدید ایران به اروپا می روم

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قبل از ترک تل آویو به قصد برلین هدف از سفر خود به اروپا را مقابله با تهدید هسته ای ایران و همچنین حضور این کشور در منطقه اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: برای بررسی دو موضوع بسیار مهم که با آن مواجه هستیم به اروپا می رود یکی فشار بر ایران و دیگری تجاوزات این کشور در منطقه.

نتانیاهو امروز سه شنبه قبل از ترک تل آویو به سوی برلین گفت: برای انجام ماموریت بسیار مهمی به اروپا می روم و با سه رهبر بزرگ اروپایی دیدار خواهم کرد و دو موضوع مهم را با آنها را مطرح می نمایم و این موضاعت ایران و همچنین ایران است.

وی افزود: در ابتدا ضرورت ادامه فشارها بر ایران در خصوص برنامه هسته ای را مورد مطرح می نمایم، معتقدم فشارها بر ایران باید افزایش یابد، شاید هم اکنون اجماعی در این خصوص وجود نداشته باشد اما معتقدم با مرور زمان این ادراک حاصل خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: موضوع دومی که پیگیری می کنم جلوگیری از تجاوزات ایران در منطقه است به ویژه تلاش های ایران برای ایجاد پایگاه در سوریه علیه ما و همچنین حملات این کشور علیه اسرائیل و در این مورد امیدوارم بتوانم سیاست مورد اتفاقی در این خصوص ایجاد نمایم.

کمی قبل از آنکه نتانیاهو تل آویو را قصد برلین ترک کند صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با وی حملات ایران به مواضع نظامی اسرائیل در ارتفاعات جولان را محکوم کرد و بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید نمود.

اسرائیل سه شنبه گذشته برخی مواضع در جنوب دمشق را به بهانه حضور ایران در این مناطق هدف قرار داد و در پنجشنبه شب نیز اعلام کرد نیروهای ایران ارتفاعات جولان را بمباران کرده است. در 10 می گذشته نیز جنگنده های اسرائیلی ده ها نقطه و سایت موشکی در سوریه را هدف قرار دادند و مدعی شدند این حملات در پاسخ به حملات موشکی ایران بوده است.

کد خبر: 953938

وب گردی

وب گردی