دستاوردهای ادعایی نتانیاهو در حمله به غزه کاملاً مشکوک است

یک وزیر اسبق اسرائیلی با انتشار مقاله ای در روزنامه یدیعوت آحرونوت ضمن انتقاد از سیاست های دولت نتانیاهو در مقابله با تهدیدات غزه تاکید کرد دستاوردهای ادعایی دولت در خصوص حملات اخیر به غزه کاملاً مشکوک است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه یدیعوت آحرونوت در مقاله ای به انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در برخورد با حماس پرداخت و تاکید کرد ادعاهای مقامات اسرائیلی در خصوص وارد کردن ضربات مهلک به حماس کاملا مشکوک است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در سرمقاله خود که توسط دانییل فریدمان وزیر اسبق اسرائیلی نوشته شده آمده است نتایج تبادل آتش های اخیر میان ارتش اسرائیل و حماس برای طرف اسرائیلی کاملاً مبهم است.

این روزنامه افزود: اسرائیل با هدف قرار دادن اهدافی در غزه به حملات موشکی و خمپاره ای انجام شده از این منطقه پاسخ داد اما هیچ یک از رهبران حماس در این حملات آسیب ندیده و همچنین گروه هایی که از جهاد اسلامی و حماس اقدام به پرتاب موشک و خمپاره به اراضی اسرائیلی کردند هیچ خسارتی ندیدند با این حال نتانیاهو مدعی است حماس طی این حملات ضربات مهلکی دریافت کرده است.

این روزنامه عبری زبان ادامه داد: سخنان نتانیاهو برای اسرائیلی‌ ها بسیار مشکوک است چنانچه حماس بر خلاف مقامات دولتی معتقد است که تل‌آویو از درگیری گسترده با این گروه واهمه دارد، این بدون شک در نتیجه شلیک موشک های دور بُرد حماس که قابلیت رسیدن به تل آویو و فرودگاه بن گوریون را دارد بوده است.

یدیعوت آحرونوت افزود: با وجود این که سامانه گنبد آهنین بسیاری از موشک ها را هدف قرار داد اما سقوط برخی از آنها در اسرائیل نیز کافی است تا خسارت های قابل توجهی به اسرائیل وارد شود، این مساله هنوز به عنوان تهدیدی بر سر اسرائیل سایه گسترده است و حماس بدون هیچ ترسی به مناطق همجوار غزه موشک شلیک کرده و بادبادک های آتشین را به سوی این مناطق پرتاب می کند.

این وزیر اسبق اسرائیل در مقاله خود آورده است: هنگامی که نتانیاهو در جایگاه جریان معارض دولت وقت قرار داشت تاکید می کرد هنگامی که نخست وزیر اسرائیل شود حماس را نابود خواهد کرد چنانچه لیبرمن وزیر دفاع نیز سخنانی مشابه ایراد می‌کرد اما باید گفت که این سخنان بهره ای از واقعیت ندارد.

کد خبر: 953947

وب گردی

وب گردی