توافق آمریکا و ترکیه در خصوص منبج سوریه

وزیر خارجه آمریکا و ترکیه پس از مذاکرات واشنگتن از دستیابی به نقشه راه جدید در خصوص شهر منبج در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از امضای نقشه راهی به ویژه در مورد شهر منبج در شمال سوریه خبر دادند.

این دو وزیر در بیانیه مشترکی که در پایان مذاکرات فیما بین در واشنگتن صادر شد بر پایبندی آمریکا و ترکیه به اجرای تمام بندهای این طرح جدید تاکید کردند و افزودند این دو کشور در خصوص آینده همکاری های خود در سوریه و اقدامات ضروری برای گسترش ثبات و امنیت در منبج مذاکره خواهند کرد اما از ارائه جزئیات این توافق خودداری کردند.

ای دو وزیر خارجه بر برگزاری نشستی جدید برای حل مسائل دو جانبه توافق کرده و بر پایبندی آنکارا و واشنگتن به عنوان دو متحد در ناتو برای حل و فصل همه اختلافات تاکید کردند.

از سوی دیگر چاوش اوغلو در این نشست که با حضور مقامات ترک و آمریکایی برگزار شده بود مذاکرات با همتای آمریکایی خود را بسیار موفق و مثمر ثمر دانست و تاکید کرد پیشرفت های قابل توجهی در این مذاکرات حاصل شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد آمریکا در مبارزه با حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق و همچنین سازمان های وابسته به فتح الله گولن در کنار ترکیه قرار گیرد.

کد خبر: 953951

وب گردی

وب گردی