طرح سازگاری با کم‌آبی نیاز به عزم عمومی و مشارکت همگانی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه عبور از بحران کم‌آبی با مشارکت همگانی امکان پذیر است، گفت: طرح سازگار با کم‌آبی برنامه‌ریزی و عملیاتی شده که رعایت بهینه مصرف آب آشامیدنی نیاز به عزم عمومی و مشارکت همگانی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ کیقباد پاکیده ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران و درخواست از مومنان برای دعا در بارش رحمت الهی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کردند که اگر کسی با شکم سیر بخوابد ولی همسایه او گرسنه باشد به خدا ایمان نیاورده است که این مهم در مورد آب آشامیدنی صدق می‌کند که لازم است همسایه آبدار به یاد همسایه بی آب باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از اسراف در استفاده از آب آشامیدنی گفت: برای یک ملت سه عامل انسجام، اتحاد و مشارکت امری مهم و ضروری است که در این راستا باید مشارکت در صرفه‌جویی آب و پرهیز از اسراف مورد توجه باشد.

یاکیده با تاکید بر توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید در رعایت بهینه مصرف آب و پرهیز از اسراف در راستای امر به معروف و نهی از منکر به دیگران متذکر شویم.

او کاهش فشار آب و عدم استفاده از پمپ‌ برای برداشت آب از شبکه توزیع را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مشترکان آب می‌بایست زمان برداشت آب در بخش‌های مختلف را کوتاه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر استفاده از شیرهای کاهنده مصرف خاطر نشان کرد: استفاده از شیر، دوش، فلاش تانک کم مصرف و نصب شناور بر روی مخازن باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

یاکیده از تکمیل حفر و تجهیز چاه آب در دشتستان خبرداد و بیان کرد: به زودی چاه آب جدید که حفاری و تجهیز شده وارد مدار تولید قرار می‌گیرد و بخشی از کمبود آب دشتستان را جبران می‌کند.

او، با اشاره به تکمیل مطالعات جدید تامین آب در دشتستان بیان کرد: بر این اساس طرح تامین آب آشامیدنی با ظرفیت 45 هزار متر مکعب در روز از طریق نمک زدایی اجرایی می‌شود.

402

کد خبر: 954004

وب گردی

وب گردی