قهر طبیعت در گواتمالا قربانی می گیرد

همزمان با افزایش شمار قربانیان فوران آتشفشان در گواتمالا، زلزله ای به بزرگی 5/2 ریشتر صبح امروز این کشور را به لرزه درآورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، دو روز پس از فوران آتشفشان گوئرو در گواتمالا شمار جان باختگان این حادثه به ۶۵ نفر رسید. مأموران امداد تلاش دارند تا اجساد قربانیان را از میان رودی از خاکستر و گل آتشفشانی بیرون بکشند.

نزدیک به ۲۰۰۰ تن از ساکنان محلی به پناهگاه‌ منتقل شده و ۳۲۰۰ تن دیگر نیز از نواحی اطراف این آتشفشان تخلیه شده‌اند. رسانه‌های محلی می‌گویند اجساد بیشتری پیدا شده است اما هنوز روشن نیست دومین فوران شدید این آتشفشان که بامداد دوشنبه روی چند قربانی به همراه داشته است.

فوران روز یکشنبه این آتشفشان که در چهار دهه پیش بی‌سابقه بوده است دود، گدازه و خاکستر آتشفشانی را تا کیلومترها پیرامون کوه پراکنده کرده و مزارع قهوه را که در دامنه‌های کوه گوئرو (در اسپانیایی به معنای آتش) غرق خاکستر کرد.

گرچه فوران دوم این آتشفشان سبب شد یافتن و بیرون آوردن اجساد موقتا متوقف شود اما رانش احتمالی زمین در دامنه‌های جنوبی کوه گوئرو نیروهای امداد را واداشت تا عملیات تخلیه ساکنان را با شتاب بیشتری انجام دهند.

صبح امروز نیز زلزله ای به بزرگی 5/2 ریشتر سواحل این کشور را به لرزه درآورد هنوز آمار اولیه قربانیان این زمین لرزه منتشر نشده است.

کد خبر: 954005

وب گردی

وب گردی