موتورسواران  تمایلی برای گرفتن معاینه فنی ندارند

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور گفت: نامشخص بودن وضعیت پلاک‌ها و مالکیت موتور سیکلت‌ها موجب شده دوربین‌های پلاک خوان نتوانند در این زمینه به خوبی عمل کنند و به همین دلیل این طرح با تأخیر و تأمل بیشتری در حال اجرا است.

به گزارش ایسکانیوز سعید قیصر گفت: حدود ۵۰ درصد از مراکز معاینه فنی کشور از تجهیزات لازم برای انجام تست معاینه فنی موتورسیکلت‌ها برخوردارند، ولی متاسفانه استقبال راکبان موتورسیکلت‌ها از این طرح بسیار ضعیف است و تمایلی به اخذ برگه معاینه فنی ندارند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور با اشاره به رویه اجرای طرح معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: اجرای طرح الزام موتورسیکلت‌ها به اخذ معاینه فنی از مراکز معتبر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از قبیل دوربین‌های پلاک خوان، به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از مراکز معاینه فنی کشور از تجهیزات لازم برای انجام تست معاینه فنی موتورسیکلت‌ها برخوردارند، ولی متاسفانه استقبال راکبان موتورسیکلت‌ها از این طرح بسیار ضعیف است و تمایلی به اخذ برگه معاینه فنی ندارند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور اظهار داشت: برای اجرایی کردن طرح الزام موتور سیکلت‌ها به اخذ معاینه فنی بایستی پلیس از طریق اعمال قانون همکاری لازم را داشته باشد، ولی متاسفانه این مهم تاکنون به خوبی محقق نشده است.

۵۰ درصد مراکز معاینه فنی کشور قادر به تست موتورسیکلت‌ها هستند



قیصر بیان داشت: انجام معاینه فنی موتورسیکلت‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در بحث آلایندگی داشته باشد، ولی چون تنظیم موتور این وسیله نقلیه به راحتی و توسط مالک انجام می‌شود، نمی‌تواند به طور دائم در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود بنابراین بهتر است به جای الزام موتورسیکلت‌ها به اخذ معاینه فنی، اقدام به خروج موتور سیکلت‌های کاربراتوری و جایگزینی موتور‌های برقی و انژکتوری شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت معاینه فنی خودرو‌های دوگانه سوز به میزان گفت: مهلت سه ماهه‌ای که به خودرو‌های دوگانه سوز برای اخذ معاینه فنی داده شده بود در پایان خرداد ماه به اتمام می‌رسد و از اول تیرماه اخذ معاینه فنی برای این مدل خودرو‌ها اجباری می‌شود.

گفتنی است چندی پیش امان الله قرایی مقدم - جامعه شناس -به ایسکانیوز گفته بود : نیروهای پلیس برای جلوگیری از مزاحمت ها و آسیب هایی که این گروه می توانند برای جامعه ایجاد کنند دست به بررسی هایی وسیع و اقدامات تازه ای زده است .این مزاحمت ها به ویژه در منطقه 12 شهر تهران و در حوالی بازار بزرگ فراوان مشاهده می شود و پلیس فاتب نیز در این زمینه دستورهای مکرری صادر کرده است تا از ویراژها و مزاحمت های این موتورسواران جلوگیری کند.

این جامعه شناس بیان کرد: یکی از دلایل زیاد شدن موتورسواری بیکاری در جامعه است و هر جوان بیکاری که از شهرستان به تهران می آید با خرید موتورسیکلت و از کانال های پیک موتوری یا حمل بار و مساف کسب در آمد می کند.

700

کد خبر: 954017

وب گردی

وب گردی