آیت الله مکارم شیرازی تشریح کرد؛ مبانی جهاد از منظر امام علی(ع)

آیت الله مکارم شیرازی حفظ روحیه جهادی را باعث حفظ نظام دانست.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیت الله مکارم شیرازی حفظ روحیه جهادی را باعث حفظ نظام دانست و گفت: با حفظ روحیه جهادی، ملت عزیز خواهد ماند؛ دشمن، کاری به برجام و موشک‌های ما و حقوق بشر ندارد، فقط نمی‌خواهد که یک قدرت در منطقه، مزاحم منافع او باشد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مدرسه امام کاظم(ع) به مبانی جهاد از منظر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اولین مرتبه جهاد، جهاد با دست است؛ سربازی که اسلحه به دست می‌گیرد، کشاورزی که با دست خود زمین را آباد می کند و نویسنده ای که برای هدایت مردم قلم می‌زند، اینها جهاد با دست است.

این مرجع تقلید ادامه داد: دومین شاخه جهاد، جهاد با زبان است که امر به معروف و نهی از منکر می شود، و مرحله بعد جهاد با قلب است؛ امام علی(ع) می فرماید دشمن با حذف جهاد شما را به انسان مرده مبدل می کند.

وی ادامه داد: دشمن ابتدا سعی می کند با تحریم ما را در جهاد با دست ضعیف کند، سپس با در دست گرفتن وسایل ارتباطی که امروز غالبا در دست صهیونیست‌هاست، اجازه نمی‌دهد صدای ما و حرف حساب ما به گوش جهانیان برسد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دشمن با تبلیغات مسموم مفاسد اخلاقی را جای فضائل معرفی می کند، افزود: در مساله حجاب، آن را ضد ارزش عنوان می‌کنند، در حالی که حجاب سبب عزت و مصونیت زن است و هفت آیه در قرآن درباره حجاب آمده است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه حجاب الزام است و نه اجبار، گفت: حیا حجابی در برابر زشتی‌هاست اما عده‌ای در زمان طاغوت حیا را ضعف نفس عنوان کردند؛ اینکه یک ارزش بزرگ را ضعف نفس معرفی کنیم همان تغییر نظام ارزشی است.

این مرجع تقلید گفت: اگر دولت نسبت به مساله حجاب بی‌تفاوت نباشد، مساله حل می‌شود؛ دولت اگر پیش‌قدم شود کار درست می‌شود؛ فقط باید در مراتب بالا این دغدغه وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی حفظ روحیه جهادی را باعث حفظ نظام دانست و گفت: با حفظ روحیه جهادی، ملت عزیز خواهد ماند؛ باید بدانید که دشمن، کاری به برجام و موشک‌های ما و حقوق بشر ندارد، فقط نمی‌خواهد که یک قدرت در منطقه، مزاحم منافع آنها باشد؛ دشمن می‌گوید نمی پذیرم مستقل عمل کنید و باید نوکر من باشید و هرچه می‌گویم را عملی کنید.

۵۰۱

کد خبر: 954062

وب گردی

وب گردی