تاکید استاندار گیلان بر توسعه گردشگری با اولویت حفظ محیط زیست

استاندار گیلان بر توسعه گردشگری و بوم گردی با اولویت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز استاندار امروز در حاشیه بازدید از طرح های بوم گردی و گردشگری بخش کوچصفهان و شهر لولمان یکی از محور های مهم توسعه گردشگری و بوم گردی را حفظ محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت : گردشگری فقط به بوم گردی خلاصه نمی شود و در این زمینه 32 محور را تعریف شده است که توجه به محیط زیست در الویت است.
سالاری افزود : حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ، گردشگری و بوم گردی خط قرمز مااست و باید رعایت حفظ حقوق طبیعت وبا استفاده از این منابع خدادادی و موقعیت زیبای گیلان زمینه اشتغال و امرار معاش مردم فراهم شود.
وی کارهای انجام گرفته در زمینه توسعه بوم گردی و گردشگری را در بخش های کوچصفهان و خشکبیجار خلاقانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت : با توجه به ظرفیت آزاد راه قزوین و بهره برداری از راه آهن رشت – قزوین با توجه به کاهش مسافت ،استفاده از ظرفیت های طبیعی منطقه می تواند امکان سفر گردشگران و مسافران بیشتری را به این استان سرسبز فراهم کند.
استاندار گیلان همچنین حمایت از طرح های بوم گردی خلاقانه با حفظ الویت منابع طبیعی و حفظ محیط زیست را از برنامه های استانداری و دولت عنوان کرد و افزود : دولت وظیفه خود می داند با حمایت از طرح های اشتغال زا زمینه افزایش درآمد خانوارهای گیلانی را فراهم آورد .
آقای علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این بازدید گفت : بیش از 620 میلیارد تومان برای اجرای طرح های بوم گردی و گردشگری در استان سرمایه گذاری شده است.

کد خبر: 954093

وب گردی

وب گردی