نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۵ خرداد روزی است که اولین بنای انقلاب اسلامی به دست رهبر کبیر انقلاب و باهمت مردم قهرمان و غیور ایران و خون شهدا بر زمین گذاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله محمود محمدی عراقی شامگاه سه شنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ۱۵ خرداد در مسجد النبی(ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روز ۱۵ خرداد روزی است که اولین بنای انقلاب اسلامی به دست رهبر کبیر انقلاب امام راحل و با همت مردم قهرمان و غیور ایران و خون شهدای ۱۵ خرداد بر زمین گذاشته شد.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: این یوم الله که به تعبیر امام(ره) روزی خدایی بود امسال مصادف با لیالی قدر شده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۵۵ سال گذشته در چنین روزی که همزمان با روز دوازدهم محرم بود آن حادثه عظیم رخ داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سخنرانی تاریخی امام(ره) در آن روز آنچنان در مردم ایران تاثیر گذار بود که رژیم ستم شاهی مرگ خود را دید.

وی در ادامه به بیان چگونگی دستگیری شبانه امام(ره) پرداخت و افزود: شاه در آن زمان آنقدر از سخنان آتشین امام(ره) عصبانی بود که حکم قتل آن بزرگوار را صادر کرد.

آیت الله محمدی عراقی اظهار داشت: اما اراده الهی سبب شد که بالاترین مقام امنیتی ساواک بگوید این سید را دستگیر کردیم همه مردم به خیابان‌های قم و تهران ریختند اگر او را اعدام کنیم چه می شود!

وی تصریح کرد: در آن روز مردم قیام ۱۵ خرداد را آغاز کردند و کفن پوش از سراسر کشور به طرف تهران راه افتادند و خواستار آزادی امام(ره) شدند که رژیم ستم شاهی آنها را به گلوله بست و تعداد زیادی را به شهادت رساند.

آیت الله محمدی عراقی به رد پای جنایات آمریکا در قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: دشمنی آمریکا مربوط به امروز نیست بلکه در آن زمان نیز منتهای خصومت را با رهبر و مردم ایران از خود نشان داد.

وی از صبر و استقامت بی بدیل امام(ره) در آن روزها گفت و افزود: مدت ۱۵ سال تبعید و شکنجه امام طول کشید اما رهبر کبیر انقلاب در برابر همه آن شکنجه ها مقاومت کرد.

آیت الله محمدی عراقی ادامه داد: درسی که از اتفاقات بزرگ اسلام همچون محرم، صفر و ۱۵ خرداد می گیریم درس ایمان، یقین، صبر، مقاومت و دشمن شناسی است.

وی بر لزوم یادآوری خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس برای جوانان تاکید کرد و افزود: امروز دشمن به دنبال به فساد کشیدن مردم و جامعه است لذا باید جوانان آگاه باشند.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر امام(ره) در برابر آن همه شکنجه و ظلم ایستادگی کرد پیروزی انقلاب را می دید همانطور که شاگرد آن بزرگوار امروز پیروزی اسلام را بر ایادی کفر می بیند.

آیت الله محمدی عراقی بیان داشت: درختی که با خون شهدا آبیاری شده است ریشه اش ثابت و هر روز ثمرات این درخت انقلاب یکی پس از دیگری آشکار می شود.

وی افزود: اگر شهدا نبودند الان کشوری بودیم مثل کشورهای اسیر آمریکا مثل عربستان سعودی که اگر نفت هم داشتیم کسی آنرا از ما نمی خرید و آمریکا بجای آن سلاح برای کشتار مردم بی دفاعی همانند یمن به ما می دادند.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه فشار اقتصادی و جنگ روانی هست اما ما یا باید مقاومت و ایستادگی تا پیروزی قطعی داشته باشیم یا باید اسارت و ذلت را بپذیرم.

آیت الله محمدی عراقی در پایان گفت: مردم ما پرورش یافته مکتب امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) هستند و شعار هیهات من الذله را در برابر هجمه های دشمنان سر می دهند.

کد خبر: 954117

وب گردی

وب گردی