پیروی از فرمان رهبری راه پیروزی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروی از فرمان رهبری راه پیروزی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه در مراسم احیاء شب ۲۱ ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه سرنوشت همه انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد، اظهار کرد: اگر قرار بود در شب قدر سرنوشت ما به دست خودمان رقم نخورد هرگز در این شب به درگاهش دعوت نمی‌شدیم تا کلمه الله را به زبان بیاوریم و قرآن بر سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در شب قدر، خداوند امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان واسطه برای اجابت بندگان قرار داده است، افزود: حضرت علی(ع) واسطه آبرومندی است که خداوند وساطتش را بی جواب نمی‌گذارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از کودکی با نام امیرالمؤمنین(ع) آشنا شدیم، تصریح کرد: این تربیت علوی موجب شده که همواره عشق حضرت علی(ع) را در سینه داشته باشیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) در ارتباط با حب علی ابن ابی طالب(ع) بیان کرد: در این روایت آمده است که پیامبر(ص) فرمود: «علی جان هرکسی تو را در قلب دوست داشته باشد، گویا یک سوم قرآن را قرائت کرده و کسی که تو را در قلب دوست داشته باشد و بر زبان جاری کند گویا دوسوم قرآن را قرائت کرده و هرکسی که تو را با تمام وجود دوست داشته باشد و به تو عشق بورزد گویا کل قرآن را قرائت کرده است».

وی افزود: همچنین در روایات آمده است که نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند «علی جان مثل تو مثل سوره توحید است و آنچه من می‌شنوم و می‌بینم تو هم می‌شنوی و می‌بینی ولکن تو پیامبر نیستی ولی مقام تو مقامی است که خدا تو را می‌شناسد».

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حضرت علی(ع) برای هدایت بشریت آمدند تا انسان را از مرداب جهل نجات دهدند و مانع غرق شدن آنها بشوند و او را به رشد برساند ولی این انسان‌ها با این ولی خدا کاری کردند که با چاه در دل می‌کرد.

مخاطب وصیت حضرت علی(ع) همه مردم عالم هستند

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به وصیت حضرت علی(ع) در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: تنها مخاطبان وصیت حضرت علی(ع) حسنین(ع) نبودند بلکه مخاطب این وصیت همه مردم عالم که بعدها این وصیت به گوششان می‌رسد، هستند.

وی تصریح کرد: توصیه به تقوای الهی در بند نخست وصیت آن حضرت قرار دارد و می‌فرمایند که تقوا برای انسان سالم سپری است که انسان را در برابر بلایا حفظ می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی بند دیگری از وصیت حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: پروا از خدا داشتن از دیگر مواردی است که به آن توصیه شده و می‌فرمایند اگر دنیا به هر جهتی به سمت شما رو نشان داد مبادا دنیا محور شوید، دنیا به همه رو می‌کند ولی اینکه از دنیا برای رشد و تعالی انسانیت بهره ببرید و یا برای دنیا محوری؛ امری متفاوت است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: حضرت علی(ع) در بخش دیگری از وصیتشان می‌فرمایند به حق سخن بگویید و حرف حق به سخن جاری کنید، در عالم هستی باطل جبلانی دارد و می‌آید و می‌رود و باید هرکاری که انجام می‌دهید همواره برای پاداش الهی باشد و اجر خود را از خدا بخواهد.

وی اضافه کرد: تلاش اگر برای آخرت و رضای خدا باشد خداوند اجر آن را افزون می‌کند به همین دلیل خداوند در ماه مبارک رمضان یک رکعت نماز را معادل ۱۰۰ رکعت محاسبه می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد: کیفیت نماز ما با امیرالمؤمنین(ع) محاسبه می‌شود و حضرت علی(ع) می‌فرمایند میزان ما هستیم و نماز و روزه شما با نماز و روزه ما سنجیده می‌شود و با توجه به اینکه بسیاری از کارهای ما نتیجه‌اش روشن نیست می‌فرمایند اگر با ما حرکت کردید تضمین می‌کنیم دستتان را بگیریم.

توجه به قدس، توجه به جهان اسلام است

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: حضرت علی(ع) در آخرین لحظات عمر شریف خویش به دستگیری از مظلومان و خصم با دشمنان سفارش کردند و خودشان نیز نسبت به مظلومان، مهربان و دستگیر بود.

وی با اشاره به حمایت کشور جمهوری اسلامی ایران از لبنان و یمن و فلسطین گفت: ما به سفارش پیشوای مسلمین عمل می‌کنیم و این مسئله قرن‌ها پیش از ظهور و بروز انقلاب اسلامی و تصویب و تدوین قانون اساسی به ما توصیه شده است و ما به آن عمل می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز توجه به فلسطین و توجه به قدس، مسئله‌ای است که باید به صورت جدی به آن توجه کرد زیرا توجه به قدس، توجه به جهان اسلام است و این مسئله مهمی است که امام خمینی(ره) نیز به آن توصیه کردند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: صهیونیست‌ها و متحدانشان با به وجود آوردن داعش و آشوب در منطقه می‌خواستند مسئله فلسطین را به حاشیه ببرند و امروز در هم در تلاش هستند مسئله فلسطین را با صحرای سینا حل کنند و برای برخی از فلسطینیان تابعیت کشورهای دیگر را بگیرند ولی به حول و قوه الهی نقشه‌های رؤسای جمهوری پیشین آمریکا به نتیجه نرسید و نقشه رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز به نتیجه نخواهد رسید و این مسئله مهم فقط با بازگرداندن حق فلسطینیان قابل حل است.

نظم در امور از شاخصه نیروهای انقلابی است

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه نظم در امور از شاخصه نیروهای انقلابی و حزب اللهی است، گفت: کسانی که عشق به نظام دارند باید به نظم در امور پایبند باشند و اینکه برخی خلاف این مسئله مهم سخن می‌گویند حرف باطلی است زیرا که امام امت خود مرد قانون و نظم در امور بود.

این نماینده مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید برخی اختلافات خانوادگی، مشکلات در بازار، کارخانه و دانشگاه به دستگاه قضا کشیده شود، تصریح کرد: از دیرباز مسائل اختلافی را به صورت ریش سفیدی یا کسانی که به دنبال اصلاح ذات البین بودند حل می‌شد و این یکی از مواردی است که حضرت علی(ع) نیز به آن سفارش می‌کردند.

حجت الاسلام رئیسی همچنین، توصیه به یتیمان و نیازمندان و همسایگان را از دیگر مواردی دانست که در وصیت حضرت به آن اشاره شده است که نشان می‌دهد حضرت علی(ع) حتی در آخرین لحظات عمر به نکات معرفتی توجه جدی داشتند و وصیت‌نامه ایشان یک دوره سبک زندگی اسلامی است.

پیروی از فرمان رهبری راه پیروزی است

وی در بخش پایانی سخنان خویش، به سخنان رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان در دیدار با مسئولین، دانشجویان، شعرا و ... اشاره کرد و گفت: سخنان رهبری فرمانی کاربردی است که این راهبردها باید در میدان عمل به کار گرفته شود و زمان به ما نشان داده است هرجا از سخنان رهبر و پیروی از خط امام فاصله گرفتیم ضرر کردیم و هرجا که پیشرفت کردیم از امام و رهبری الگو گرفتیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شب قدر، شب امید است و هیچ کسی حق ندارد به خدا سوء ظن داشته باشد و نخستین گام برای سالک الی الله توبه و اظهار بخشش است و نخستین رکن توبه، اظهار پشیمانی است و باید در خلوت خود و خدا به تمام خطاهایمان اعتراف کنیم.

901

کد خبر: 954119

وب گردی

وب گردی