قیمت نفت برنت از سقوط به پایین‌ترین سطح یک ماهه نجات یافت

دولت آمریکا از سعودی‌ها و دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت خواسته است تا تولید نفت خود را افزایش دهند؛ قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته سقوط کرد اما در پایان از سقوط نجات یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روز سه‌شنبه، به دنبال گزارشی مبنی بر این که دولت آمریکا از سعودی‌ها و دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت خواسته است تا تولید نفت خود را افزایش دهند، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته سقوط کرد اما در پایان سقوط خود را جبران کرد و در قیمتی بالاتر از روز گذشته بسته شد.

در پایان معاملات سه‌شنبه، قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام برنت، ۹ سنت بالاتر و در ۷۵.۳۸ دلار بسته شد تا ۰.۱۲ درصد سود را برای خود ثبت کند. قیمت نفت برنت دیروز تا ۷۳.۸۱ دلار هم سقوط کرده بود که پایین‌ترین سطح آن از ۸ می است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۷ سنت یا ۱.۲ درصد جهش کرد و در ۶۵.۵۲ دلار به کار خود پایان داد. در معاملات دیروز، قیمت دابلیوتی‌آی تا ۶۴.۲۲ دلار هم افت کرده بود که این پایین‌ترین سطح آن از ۱۰ آوریل تا کنون است.

در معاملات دیروز ، فاصله قیمت برنت و دابلیوتی‌آی در کمترین میزان خود به ۹.۳۸ دلار رسید و اندکی نسبت به فاصله قیمت ۱۱.۵۷ دلار که در هفته قبل ثبت شده بود و بیشترین فاصله قیمت از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است، بهتر شد.

به گفته ۳ منبع رویترز در اوپک و صنعت نفت، دولت آمریکا به طور غیر رسمی از عربستان سعودی و برخی دیگر از تولیدکنندگان اوپک خواسته است که سطح تولید خود را افزایش دهند.

بلومبرگ هم در روز سه‌شنبه گزارش داده بود که دولت آمریکا از تولیدکنندگان نفت خواسته است تا تولید خود را حدود ۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

معمولا تولید نفت اوپک تاثیر مستقیم خود را بر قیمت نفت برنت می‌گذارد، درحالی‌که قیمت نفت آمریکا ارتباط نزدیکی با تولید نفت خام این کشور دارد.

این درخواست پس از این انجام شد که قیمت خرده‌فروشی بنزین در آمریکا به بالاترین سطح بیش از ۳ سال اخیر خود رسید و رییس‌جمهور ترامپ در ماه آوریل در مورد سیاست‌گذاری اوپک و بالا بردن قیمت نفت انتقاد کرده بود.

همچنین این درخواست به دنبال تصمیم واشنگتن برای وضع مجدد تحریم‌ها بر صادرات نفت خام ایران صورت می‌گیرد. در نتیجه این تحریم‌ها تولید نفت خام ایران می‌تواند تا حدود ۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 954129

وب گردی

وب گردی