آخرین جزئیات کودک‌آزاری دختر افغانستانی در خمینی‌شهر

با انتشار خبر تجاوز سه مرد به یک دختر بچه در شهرستان خمینی‌شهر موجی از تشنج و نگرانی میان رسانه‌ها و مردم ایجاد شد اما از همان ابتدا موضوع تجاوز سه نفر به یک کودک از سوی مسئولان تکذیب شد و در حال حاضر پرونده که تنها یک متهم دارد در حال رسیدگی است.

به گزارش ایسکانیوز، خبر تجاوز به دختر بچه افغانستانی که در شهرستان خمینی‌شهر زندگی می‌کند؛ سر و صدای زیادی به پا کرد و از همان ابتدا با انتشار خبر تجاوز سه مرد به این کودک موجی از تشنج در بین مردم ایجاد کرد، رسانه‌های مجازی یکی پس از دیگری با انتشار این خبر مردم را نگران کرده و هر کس به نوبه خود به این خبر دامن می‌زد. برخی‌ها نیز در این میان سعی داشتند ماجرا را آن گونه که نیست نشان دهند. برخی‌ها نیز به دنبال یافتن پاسخی صحیح بودند تا اصل ماجرا روشن شود.

اما اینکه اصل ماجرا چه بود و چه بر سر این دختر بچه آمده است هنوز مشخص نبود تا اینکه مسئولان با توجه به گفته‌های شاهد عینی ماجرا تجاوز سه مرد به دختر بچه را تکذیب کردند و اظهار کردند که این حادثه توسط یک نفر انجام شده است.

تکذیب تجاوز 3 مرد به دختر بچه افغان توسط مسئولان

مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری اصفهان با اشاره به حادثه‌ای که برای دختر بچه افغان در شهرستان خمینی شهر اتفاق افتاد گفت: موضوع تجاوز سه مرد به این دختر بچه از همان ابتدا توسط رئیس کل دادگستری استان، رئیس اورژانس اجتماعی کشور و ما تکذیب شد، ما در تمام مصاحبه‌ها این مسئله را تکذیب کردیم و بر اساس مشاهدات شاهد عینی ماجرا یک نفر در این حادثه دخیل بوده است.

مهدی سلیمانی در پاسخ به این سئوال که ماجرا در نهایت کودک آزاری بوده یا تجاوز اظهار داشت: اجازه بدهید که پزشکی قانونی به عنوان مرجع کار در مورد اصل تجاوز یا کودک آزاری پاسخ دهد. چنین مواردی یک فرآیند قضایی طی می‌کند و از همان ابتدای این حادثه مسئولان پزشکی و پزشکی قانونی حضور داشتند هنوز هم هیچ اظهار نظر رسمی مطرح نکردند، آنها فرایند مورد نظر را طی می‌کنند و بعد نظر می‌دهند. این دختر بچه کمتر از 24 ساعت در بیمارستان بوده بعد هم مرخص شده و بر اساس پرس و جوی ما بهبود نسبی هم پیدا کرده است.

مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری اصفهان با گلایه از برخی رسانه‌ها در انتشار اخباری که صحیح نیست، گفت: بعضی خبرنگاران چیزهایی مطرح می‌کنند که هیچ مرجع قانونی آن را تائید نکرده است هر چقدر هم تکذیب می‌کنیم باز هم به همان خانه اول برمی‌گردند. این پرونده‌ها فرایند خود را باید طی کنند، نمی‌توان از همان ابتدا با قاطعیت اظهار نظری کرد.

ملیت متهم تاثیری در رسیدگی به پرونده ندارد

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در مورد ملیت متهم بیان کرد: نیروی انتظامی با شاهد عینی ماجرا صحبت کرده است، چهره نگاری انجام شده و پیگیر روند این پرونده هستند تا متهم شناسایی و دستگیر شود. اصلا مشخص نیست که متهم کیست، ما و دستگاه‌های امنیتی هیچ کدام در حال حال حاضر نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم که متهم چه ملیتی دارد.

سلیمانی گفت: تاکید می‌کنم که ملیت این متهم هیچ تاثیری در رسیدگی به پرونده ندارد. بهزیستی در این زمینه ورود پیدا کرده و خدماتی به کودک و خانواده‌اش برای مددکاری و مباحث دیگر ارائه دادند.

اقدامات بهزیستی اصفهان برای بهاره

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان پیرامون اقدامات بهزیستی برای خانواده دختر خمینی شهری به خبرنگار تسنیم گفت: بهزیستی تا مشاوره‌های روانشناسی و مداخلات لازم را انجام داده است. در این مدت مشاوران متوجه شدند کودک نیازمند روانپزشک است که از همکاران بهداشت و درمان کمک گرفتند و روانپزشک برای رسیدگی به وضعیت کودک کمک کرد و داروهای مورد نیاز او تهیه و در اختیار بهاره قرار داده شد.

مرضیه فرشاد افزود: مادر این کودک از لحاظ روحی بهم ریخته بود که مشاوران سعی کردند او را مورد مشاوره روانشناسی قرار دهند. ما نمی‌خواهیم ورود نابجا داشته باشیم اما فردا صبح تیم ما به منزل این دختر اعزام می‌شوند. ما یک مداخله اورژانسی برای جداسازی کودک آزاری که اتفاق می‌افتد داریم که موظف است اگر اتفاقی رخ داد حتی اگر مرکز خمینی‌شهر یا هرجای دیگری تعطیل بود از اصفهان نیرو بفرستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: بعد از آن دیگر مرکز مداخله در بحران بهزیستی وارد عمل می‌شود یعنی کامنت‌های اول روانشناسی و مددکاری را در اختیار می‌گذارد اما از آنجا به بعد براساس نظر روانشناس مداخلات خود را انجام می‌دهد.

فرشاد بیان کرد: اکنون این دختر تحت نظر روانپزشک است و دارو مصرف می‌کند. این خانواده یک سری حمایت‌های روانی اجتماعی نیاز دارند اما الزاماً در این چند روز اول نیازشان نیست. چند روزی که گذشت و کودک داروهای خود را مصرف کرد و وضعیت خانواده بهبود یافت مددکاران بهزیستی به همراه روانشناس مجدد ورود پیدا می‌کنند تا ببینند وضعیت روانی کودک به چه سمتی پیشروی دارد.

خانواده بهاره به حال خود رها نمی‌شوند؛ بهزیستی کنار آن‌هاست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مداخلات روانشناسی همیشه یک قدم بعد از مداخلات روانپزشکی است، گفت: ما این خانواده را رها نخواهیم کرد و در این 2 روز تعطیل هم تلفنی با آن‌ها در تماس بودیم. فردا صبح مجددا حمایت‌های روانشناسی خود را در منزل این کودک ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به روند پیگیری قضایی پرونده کودک تصریح کرد: اگر پدر کودک از کسی شاکی باشد آن‌ها را راهنمایی خواهیم کرد اما خودمان در این زمینه مداخله نمی‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی اصفهان خاطرنشان کرد: در این مورد بیشتر حمایت بهزیستی معطوف به کودک است و مسیر قانونی و حقوقی را تنها می‌توانیم راهنمایی کنیم. گاهی ممکن است کودک بی‌سرپرست باشد که بهزیستی به عنوان مدعی العموم ورود پیدا می‌کند اما در این مورد کودک سرپرست دارد و ما تنها راهنمایی می‌کنیم.

فرشاد پیرامون وضعیت سلامت جسمی کودک گفت: وضعیت جسمانی کودک خوب است اما وضعیت روحی او اصلاً خوب نبوده و طی آخرین بازدیدی که همکارانم داشتند حتماً باید داروهای روانپزشکی خود را مدتی مصرف کند تا بهبود یابد.

منتشر نشدن چهره کودک احترام به او و خانواده‌اش است

وی در ارتباط با تصویربرداری یکی از مستندسازان از خانواده این کودک و انتشار آن در شبکه‌های مجازی گفت: بسیار خوب است که این فرد چهره کودک را نشان ندادند و اینکه به شخصیت کودک احترام گذاشتند قابل تقدیر است.

مدیرکل بهزیستی اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه حضور پیدا کردند و امنیت خاطری به مردم دادند که کودک از نظر جسمی وضع خوبی دارد هم قابل تشکر است و امیدوارم بتوانیم در ادامه حمایت‌ها این بچه را مدتی دیگر در کنار دیگر همسالان خود ببینیم.

تعیین بازپرس ویژه در پرونده کودک‌آزاری دختر افغانستانی

مدیرکل دادگستری استان اصفهان نیز پیرامون پرونده دختر بچه افغانستانی به خبرنگار تسنیم گفت: دستگاه قضایی بازپرس ویژه‌ای را مامور رسیدگی به پرونده کودک آزاری دختر افغانستانی در شهرستان خمینی‌شهر کرده است. از تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و امنیتی استان اصفهان برای شناسایی متهم استفاده خواهد شد.

احمد خسروی وفا در ارتباط با آخرین جزییات پرونده دختر خمینی‌شهری بیان کرد: تمام شایعاتی که مطرح شده را تکذیب می‌کنیم و دادگستری استان هیچکدام از آن‌ها را تایید نمی‌کند. درحال حاضر برای رسیدگی به این پرونده بازپرس ویژه تعیین شده و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا به امید خدا نتیجه پرونده مشخص شود.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به روند قضایی پرونده خاطرنشان کرد: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و نیروی انتظامی ورود پیدا کرده و در حال رسیدگی است.

منبع: تسنیم

901

کد خبر: 954248

وب گردی

وب گردی