صبر در مشکلات هموار کننده زندگی خواهد بود

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه در قرآن امر به معروف و نهی از منکر در کنار مسائل دینی و اعتقادی شخصی چون نماز آمده است، گفت: صبر در مشکلات هموار کننده زندگی خواهد بود و باید سعی کنیم تا به توصیه‌های قرآنی لقمان به فرزندش عمل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در آئین جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینه ثارالله کرمان با تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهارداشت: یکی از حقوقی که فرزندان بر گردن والدین دارند تربیت درست و صحیح اولاد است.

وی با بیان اینکه هر چند والدین وظیفه دارند که راه درست و تربیت صحیح را با پند و اندرز به فرزندان بیاموزند افزود: این نصیحت و پند و اندرز والدین باید نرمی و زبان خوش همراه باشد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه پدر و مادر باید مسائل اساسی و مهم اخلاقی و دینی را برای فرزندان بیان کرده و به آنها آموزش دهند افزود: در آموزش فرزندان این مسائل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به آیاتی که امروز از سوره لقمان قرائت می‌شود بیان کرد: لقمان در نصحیت فرزاد خود از مسائل اعتقادی شروع می‌کند و در گام نخست بر توحید و پرهیز از شرک در همه انواع آن به فرزند خود تاکید دارد. ‌

عرب‌پور با بیان اینکه پدر و مادر وظیفه دارند تا پایه‌های و اصول اعتقادی در توحید، نبوت و معاد را با استدلال به فرزندان خود آموزش دهند گفت: توصیه به نماز و امر به معروف و نهی از منکر از توصیه‌های دیگر لقمان به فرزندش است که در کنار هم آمده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن امر به معروف و نهی از منکر در کنار مسائل دینی و اعتقادی شخصی چون نماز آمده است افزود: صبر در مشکلات هموار کننده زندگی خواهد بود و باید سعی کنیم تا به توصیه‌های قرآنی لقمان به فرزندش عمل کنیم.

901

کد خبر: 954249

وب گردی

وب گردی