استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، ماجرای سلبریتی ها و زلزله زدگان، صحبتهای استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با پروژه راه آهن تبریز- تهران، صحبت های علما و ائمه جمعه در رابطه با سالگرد رحلت امام (ره) و برگزاری سالروز قیام 15 خرداد در استان ها و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

بدهکاران "طلبکار"

سیدجواد حسینی‌کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: جلسه ای با استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برگزار و دو موضوع در این جلسه مطرح شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: برخی از این افراد هنوز کمک های مردم در حسابی بانکی شان باقی و از این کمک ها حتی یک ریال هم به زلزله زدگان نرسیده است.

حسینی‌کیا با اشاره به این که حساب های این افراد از سوی دادگاه متوقف شده است، گفت: امیدواریم یک نظمی به این موضوع داده شود.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت با تاکید بر این که مردم باید به حاکمیت اعتماد کنند، افزود: با اعتماد مردم به حاکمیت، این کمک ها می توانست به زلزله زدگان برسد.

yon.ir/E5bpP

تبدیل راه آهن تبریز_ تهران به سریع السیر یک اقدام بی نظیر است

مجیدخدابخش استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با این پروژه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت:هر دو پروژه راه آهن بستان آباد به تبریز و پروژه بزرگراه تبریز به شهر جدید سهند به خوبی در حال مدیریت است.

وی ادامه داد: طبق برنامه هایی که در دستور کار داریم قرار است بازدید ماهیانه از پروژه ها داشته باشیم تا مشکلات احتمالی آنها را رفع کنیم.

عالی ترین مقام استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین مالی وجود ندارد و در راستای اجرایی کردن این پروژه در حال فعالیت هستیم تا مشکلاتی که جلوی اجرایی شدن این پروژه را می گیرد حل کنیم.

خدابخش افزود: همچنین با رصدهایی که در برنامه هایمان در این پروژه ها داریم قصد است تا با یک زمان بندی مناسب پروژه ها را زودتر به سرانجام برسانیم.

yon.ir/iGszf

رفتن رزم حسینی یک ضایعه جبران ناپذیر برای استان کرمان است

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: طی 5 سال مهندس رزم حسینی استاندار کرمان بودند.

وی افزود: آقای رزم حسینی یکی از استانداران موفق و تاثیرگذار در کشور بودند که توانست "مثلت توسعه اقتصادی" را در کرمان به عنوان یک فعالیت نوآورانه خلق کند.

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت تصریح کرد: رزم حسینی در زمینه فعالیت های اقتصادی در استان اولین استانداری بود که توانست با ابتکار عمل خود از شرکت های بزرگ اقتصادی کشور به عنوان معین اقتصادی شهرستان های مختلف استفاده کند و در نتیجه این موضوع یک جهش و حرکت بسیاری خوبی را در سطح استان آغاز کرد.

yon.ir/d7NnN

آل هاشم: انقلاب اسلامی ایران با صلابت امام راحل اداره می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: گرچه امام راحل امروز در میان ما نیست اما امام راهی را که ترسیم کرده اند تاکنون این راه به صورت دقیق پیموده می شود.

وی با اشاره به حادثه تروریستی 6 تیرماه 1360 تصریح کرد: یکی از تفضلات الهی در آن زمان آن بود که آن بمب منفجر نشود و فقط چاشنی اش منفجر شود تا مقام معظم رهبری در میان ما بمانند و رهبری نظام اسلامی را برعهده بگیرند.

امام جمعه تبریز افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که 29 سال از ارتحال امام می گذرد اما انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت امام راحل اداره می شود.

آل هاشم تاکید کرد: نه تنها انقلاب اسلامی ایران با صلابت مشابه امام راحل اداره می شود بلکه امروز مسلمانان جهان توسط مقام معظم رهبری هدایت می شوند و این راه همان راه امام است.

yon.ir/tSs93

امام راحل دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شخصیت امام راحل عظیم الشان آن گونه است که در تاریخ پس از غیبت کبری آقا امام زمان (عج) احیاگر واقعی اسلام ناب محمدی (ص) و بیان کننده نظام اسلامی در تاریخ غیبت هستند.

وی با تاکید بر این که شخصیت امام راحل یک شخصیت بی نظیری است، گفت: ایشان دارای روحیه مدیریت سیاسی و حکومتی در جهان اسلام بودند.

yon.ir/VWvFV

غیر از اندیشه های اسلامی دیگر اندیشه ها دچار انحراف و ارتجاع هستند

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حضرت امام (ره) در حوزه های معرفتی، مدیریتی و نوآوری تحولات عظیمی در جهان علوم معارف اسلامی و فقه سیاسی ایجاد و به واقع اسلام را وارد صحنه مدیریت جامعه آوردند و با حضورشان در صحنه های علوم و معارف نظری و مدیریت سیاسی توانستند بر نظریات تمام اندیشه های کاپیتالیسم و مارکسیسم پایان داده و به هر دو اندیشه پاسخ بالعکس دهد با این موضوع که غیر از اندیشه های اسلامی دیگر اندیشه ها دچار انحراف و ارتجاع هستند.

yon.ir/VWvFV

مردم در قیام 15 خرداد خواستار تمامی امتیازات برای تشکیل یک حکومت اسلامی بودند

حجت الاسلام سید محمد امام در رابطه با سالروز قیام 15 خرداد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در کشورما نهضت های متعددی از جمله نهضت 15 خرداد رخ داد که این نهضت با نهضت های دیگر بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: در قیام 15 خرداد مردم خواستار تمامی امتیازات به منظور تشکیل یک حکومت اسلامی به معنای خواستار استقلال، عدم وابستگی به کشورهای دیگر و همچنین عدم خدشه به عزتشان بودند.

امام جمعه شوش با اشاره به پیروزی انقلاب گفت: در هر جایی مشکلاتی به وجود می آید از جمله مشکلات اقتصادی که این مشکلات به نوع فعالیت خودمان باز می گردد به آن معنا که دولت ها در ادوار مختلف قصد حل این مشکلات را نداشتند. اگر دولتی قصد فعالیت و حل مشکلی را داشته باشد اسلام برای حل تمام موضوعات از جمله کشاورزی، صنعت، و هرگونه فعالیتی که در مسیر پیشرفت کشور باشد راهکار دارد.

yon.ir/y2asE

شب های قدر، شب های فرصت است

آیت الله هاشم بطحایی استاد سطح خارج حوزه علمیه مقدس قم در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شب قدر یکی از شب هایی است که از آغاز خلقت تا کنون و تا زمان انقراض عالم وجود خواهد داشت.

وی افزود: شب قدر دارای ابعادی است به آن معنا که در این شب مقدرات هر انسانی از نظر عمر، سلامتی و معاش منظور شده که خدای متعال توسط ملائکه در بسته ای که سرنوشت انسان را در آن مقدر کرده به زمین فرستاده و تحویل نماینده خود در زمین می دهد.

بطحایی تصریح کرد: در گذشته این بسته به پیامبر و پس از ایشان به جانشینیان وی از جمله حضرت علی ابن ابیطالب (ع) تحویل داده می شد و در حال حاضر تحویل حضرت مهدی (عج) داده می شود.

yon.ir/HTG8O

901

کد خبر: 954251

وب گردی

وب گردی