پیمان سعادت در مطلبی که شبکه خبری یورونیوز منتشر کرد با بر شمردن دلایلی مبنی بر اهمیت حفظ برجام برای اروپا، از اروپا خواست تا با ایستادگی در برابر آمریکا این توافق را حفظ کند.

به گزارش ایسکانیوز، «پیمان سعادت» سفیر ایران در بروکسل در مطلبی اختصاصی برای شبکه خبری «یورونیوز» به موضع ایران در زمینه توافق هسته‌ای ایران با غرب ( برجام) و اقداماتی که اروپا باید انجام دهد، پرداخت.

وی ضمن هشدار در زمینه سوء برداشت از خویشتنداری ایران اعلام کرده است که اروپا باید در برابر آمریکا ایستادگی کند و اقداماتی را صورت دهد که مانع اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه بر هم زدن توافق هسته‌ای با ایران باشد. این مقام ایرانی اعلام کرده است که سیاست‌های توام با قلدری و وحشت‌آفرینی فقط امکان اقدامات متقابل خطرناک را افزایش می‌دهند.

پیمان سعادت نوشته است: «اقدام هماهنگ و به موقع میان کشورهایی که در توافق هسته‌ای باقی مانده‌اند، تنها راه برای نگهداری این توافق است.اگر اروپا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ اولویت خود را بر حفظ روابط فراآتلانتیک قرار دهد در این صورت این خطر وجود دارد که قوانین و ارزش‌های خود را تباه کند و حاکمیت و اعتبار خود را تضعیف می‌کند».

وی همچنین هشدار داد که شرکت‌های اروپایی که به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می‌دهند، می‌توانند هدف اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا باشند و سرمایه‌گذاران بزرگ مانند پژو و توتال اعلام می کنند که پروژه‌های خود را (در ایران) ترک خواهند کرد.سعادت ضمن انتفاد از سران (اروپایی) که تلاش کردند تا ترامپ را مدیریت کرده و یا وی را سر عقل بیاورند و با اشاره به درخواست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه نوشت: «توافق هسته‌‌ای می‌تواند بدون آمریکا باقی بماند، فقط در صورتی که ایران تضمین‌های سود اقتصادی دریافت کند.»

سفیر ایران در بروکسل همچنین اقدامات آمریکا را در راستای تضعیف چندجانبه‌گرایی و تقویت یکجانبه‌گرایی تعبیر کرد. وی همچنین افزود: «برجام عاملی راهبردی در راستای ثبات منطقه و صلح جهانی است اما برای حفظ و نجات آن، باید اروپا و دیگر طرف‌های امضا کنند، مسیر اقدام منطقی و به موقع را انتخاب کنند.»

305

کد خبر: 954258

وب گردی

وب گردی