طرح اسرائیل برای افزایش شهرک نشینان در جولان

یکی از احزاب اسرائیل در پی ارائه طرحی در کنست است که بر اساس آن تعداد شهرک نشینان ارتفاعات اشغالی جولان در 10 سال آینده به 100 هزار نفر افزایش می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، حزب «کلنا» در کنست اسرائیل به ریاست موشه کحلون وزیر اقتصاد اسرائیل بر اجرای طرحی گسترده جهت افزایش تعداد شهرک نشینان جولان اشغالی تاکید کرد، بر اساس این طرح قرار است تعداد شهرک نشینان این منطقه تا ده سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

مایکل اورین معاون وزیر اقتصاد اسرائیل از حزب «کلنا» افزایش تعداد اسرائیلی ‌ها در ارتفاعات جولان در پی ادامه بحران سوریه و تقویت حضور ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل در جنوب سوریه را ضروری دانست.

وی افزود: دلیل اصلی این طرح آن است که اسرائیل از ۵۰ سال پیش بر ارتفاعات جولان تسلط داشته است و این منطقه جزیی جدایی ناپذیر از اسرائیل است و باید در این منطقه تغییرات و پیشرفت هایی حاصل شود.

اورین ادامه داد: تعداد ساکنان اسرائیلی منطقه جولان هم اکنون تنها ۲۲ هزار نفر می باشد و این از ضرورت افزایش آنها در پی تهدیدات ایران برای اعزام نیروهای نظامی خود در سوریه و تبدیل کردن این منطقه به جبهه جدیدی برای مقابله با اسرائیل حکایت دارد.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند: طرح افزایش ساکنان اسرائیل در ارتفاعات جولان بر تشکیل کمیته ای ویژه توسط دولت اسرائیل برای ایجاد انگیزه در اسرائیلی ‌ها جهت انتقال به این منطقه و توسعه زیر ساخت‌ های آن به ویژه سامانه حمل و نقل این منطقه تأکید دارد.

این رسانه‌ها افزودند: این طرح همچنین شامل ارائه تسهیلات مالیاتی، کاهش قیمت زمین، ساخته راه آهن به منطقه جولان، ساخت واحدهای آموزشی، ساخت باغ وحش و همچنین مین روبی در این منطقه می شود.

اسرائیل در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از منطقه جولان سوریه را اشغال کرده در سال ۱۹۸۱ رسماً الحاق آن به اراضی اشغالی را اعلام کرد. اما تاکنون جامعه بین الملل این مساله را به رسمیت نشناخته و هنوز حدود ۵۱۰ کیلومتر از این منطقه تحت حاکمیت سوریه می باشد.

ارتفاعات جولان بر اساس قوانین بین‌المللی منطقه اشغالی بوده و شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه ۲۴۲ در سال ۱۹۶۷ بر ضرورت عقب‌ نشینی اسرائیل از این منطقه تاکید نموده است.

کد خبر: 954294

وب گردی

وب گردی