لزوم حمایت یاتا از ایران‌ایر در شرایط حساس کنونی/ بررسی برنامه‌های هما از سوی د‌بیرکل یاتا

در هفتاد و چهارمین اجلاس ‌یاتا‌، مدیرعامل هما در جلسه‌ای با دبیر کل یاتا، به بررسی موضوعات متعدد در خصوص ایران‌ایر پرداخت و ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار یاتا، بر لزوم حمایت این سازمان بین‌المللی از ‌هما‌ در شرایط حساس کنونی تأکید کرد.

‌به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی ایران‌ایر، هفتاد و چهارمین اجلاس ‌یاتا‌ (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) برای سومین بار به میزبانی شرکت هواپیمایی «کوانتاس» در سیدنی استرالیا برگزار شد.

در این اجلاس ‌نمایندگان و مدیران عامل ایرلاین‌های مطرح دنیا و شرکت‌های هواپیماسازی حضور دارند.

‌در اجلاس هفتادوچهارم در کنار شرکت کوانتاس، بسیاری از کارخانجات سازنده هواپیما ازجمله بوئینگ و ایرباس و بسیاری از تولید کنندگان موتور مثل جنرال‌الکتریک و CFM و حتی مراکز تعمیراتی موتور مثل MTU حضور داشتند.

‌از ایران صرفاً شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» شرکت کرده بود که به عنوان تأیید کننده Seconder تغییرات آرتیکل یاتا انتخاب شد و در جلسه تصمیم گیری، تغییرات را تأیید کرد؛‌ این تغییرات در خصوص عضویت دبیرکل یاتا در شورای حکام و ادغام دو کمیته اصلی یاتا بود.

‌فرزانه شرفبافی، مدیرعامل ‌هما، در نخستین روز این اجلاس با شرکت در مصاحبه ویدیویی درخصوص اهمیت آموزش در شرکت‌های هوایی و ضرورت توجه به آموزش‌های تخصصی و سازمانی توامان شرکت کرد که متن کامل آن در سایت یاتا انتشار خواهد یافت.

ایران‌ایر در دومین روز اجلاس در همایش WATS شرکت کرد؛ در نشست صبح، در خصوص چهار موضوع کلیدی صنعت و آخرین وضعیت آنها بررسی و تبادل نظر صورت گرفت؛ یکی از موضوعات مطروحه، ضرورت توجه به ‌برابری جنسیتی در صنعت حمل و نقل هوایی بود که مشخص شد از 260 ایرلاین عضو یاتا، صرفا 15 مدیر‌عامل خانم هستند؛ در این خصوص حضور بانوی مدیرعامل ‌هما، از نکات قابل توجه برای ایران و خاور‌میانه به شمار آمد.

‌مدیرعامل ‌هما در حاشیه این اجلاس، در جلسات متعددی با دست اندرکاران صنعت هوایی شرکت کرد.

‌در جلساتی با BOC و بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده هواپیمابر حمایت قریب به اتفاق بزرگان صنعت از "هما" برای توسعه فعالیت هایش تاکید شد.

‌همچنان در جلساتی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دنیا به ویژه ملاقات با «اکبر الباکر»، مدیرعامل ‌قطر‌ایرویز‌، به موضوع ‌هندلینگ پروازهای قطر در ایران اشاره شد.؛ :اکبر الباکر» طی این اجلاس به عنوان رئیس شورای حکام یاتا انتخاب و به مدت یک سال منصوب شد.

‌مدیرعامل هما همچنین طی جلسه مهم و ویژه با دبیر کل یاتا، به بررسی موضوعات متعددی در خصوص «هما» پرداخت.

شرفبافی در این دیدار ضمن اشاره بر نقش تاثیرگذار یاتا، بر لزوم حمایت این سازمان از ‌هما‌ در برابر تصمیمات اخیر ترامپ، به عنوان یک سازمان بین المللی تاکید کرد.

یادآور می‌شود مواضع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌در خصوص ‌ایمنی، ‌امنیت و ‌پایداری در صنعت برای مدیران ارشد یاتا کاملا روشن و مورد پذیرش است بنابراین این شرکت‌ها برای توسعه همکاری‌ها و حمایت از ایران‌ایر از منظر ایمنی پروازها و حفظ بشردوستی، نیازمند بررسی بیشتر و پیدا کردن راهکارهایی هستند که مورد تحریم امریکا قرار نگیرند.

‌بر اساس درخواست کره جنوبی و تصویب اعضای یاتا، اجلاس هفتادوپنجم در شهر سئول برگزار خواهد شد.

401

کد خبر: 954315

وب گردی

وب گردی