ورود هیات امنیتی - اطلاعاتی روسیه به اسرائیل

رسانه های عبری زبان امروز اعلام کردند یک هیات اطلاعاتی - امنیتی روسیه روز گذشته چهارشنبه وارد اراضی اشغالی شده و با مقامات امنیتی اسرائیل دیدار کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، هیات بلند پایه امنیتی و اطلاعاتی روسیه دیروز چهارشنبه وارد اراضی اشغالی شده و با مسئولان بلندپایه وزارت امنیت رژیم صهیونیستی و ارتش اسرائیل نشست‌ های مشترکی برگزار کرده‌اند.

رسانه ‌های اسرائیلی اعلام کردند: هیات روسی مذاکراتی با طرف اسرائیلی در خصوص وضعیت سوریه و تهدیدات تروریستی در خاورمیانه داشته‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه ها دیدار این هیات از اراضی اشغالی در پی بازدید هفته گذشته لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل از روسیه و ملاقات با سرگی شویگر همتای روسی وی انجام شده است.

روسیه و اسرائیل در هفته های اخیر در خصوص خواسته های اسرائیل درباره دور شدن نیروهای ایران و همپیمانان این کشور از جنوب سوریه و مرزهای جولان مذاکراتی انجام داده اند.

رسانه ‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند: در مذاکرات لیبرمن و شویگو امکان موافقت اسرائیل با بازگشت ارتش سوریه به مرزها و همچنین امکان فاصله گرفتن نیروهای ایرانی و همپیمانان آن تا ۷۰ کیلومتری شرق دمشق در منطقه سویدا مطرح شده است.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی «کان» اعلام کرد: هیات روسی شامل مسئولان بلند پایه اطلاعاتی این کشور بوده که روز چهارشنبه با لیبرمن دیدار داشته اند.

این شبکه عبری زبان افزود: این هیات هنوز در اسرائیل بوده و پیش بینی می شود با دیگر مقامات امنیتی اسرائیل نیز دیدار داشته باشند، این دیدارها در پی تلاش های انجام شده برای ایجاد ثبات در سوریه و دستیابی به تفاهم میان اسرائیل و روسیه انجام می شود.

روزنامه های غربی از 30 می گذشته از توافقی روسی - اسرائیلی در خصوص تنش های ایجاد شده در جنوب سوریه و تهدید روابط تهران و مسکو در این خصوص خبر دادند.

روزنامه تایمز انگلیس از وجود توافقی روسی - اسرائیلی در خصوص نقش نیروهای ایران در سوریه خبر داد. همچنین روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد: نظام سوریه تهدید به تحرک علیه نیروهای معارض دولت در جنوب غرب این کشور نموده است در حالی که فشارها بر روسیه برای بیرون نگه داشتن ایران و نیروهای همپیمان آن از هرگونه درگیری که منجر به افزایش تنش با اسرائیل شود تشدید شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توافق روسیه و اسرائیل به رئیس جمهور سوریه اجازه می دهد مناطقی را که پس از خروج نیروهای ایرانی و همپیمانان این کشور در جنوب سوریه در اختیار گروه های مسلح باقی مانده است را باز پس گیرد.

کد خبر: 954327

وب گردی

وب گردی