حضور مردم در راهپیمایی روز قدس مشتی بر دهان آمریکا و سیاست های غلط حکام عربی است

امام جمعه سرپلذهاب گفت: پیام مردم از حضورشان در راهپیمایی روز قدس به معنای مشتی بر دهان آمریکا و سیاست های غلط حکام عربی است که انشالله با این انسجام مستکبران به اهداف خود نخواهند رسید.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، در اولین ماه رمضان پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) – که از ابتدای قیام علیه رژیم پهلوی و آمریکا از آزادی فلسطین و مردمش دفاع می‌‏کردند – آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند تا مسلمانان، آزادگان و مستضعفان جهان در این روز ندای آزادی قدس را علیه مستکبران سر دهند و با تظاهرات و راهپیمایی و هرگونه اقدام ممکن، به جهاد برخیزند.

این اقدام مهم و تاریخی حضرت امام(ره) اولاً برای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و جلب توجه مسلمین و دولت‌‏های اسلامی به خطر صهیونیسم بود و ثانیاً عکس‌ العمل ناشی از بصیرت و غیرت اسلامی در برابر خیانت‌‏های سازشکارانه برخی دولت‏‌های عربی مانند انور سادات بود.

اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام(ره) و گسترش این مسئله به سایر کشورهای اسلامی، فلسطین را از مسئله‌ داخلی بودن خارج و آن را به عنوان یکی از مهم‏‌ترین مسائل جهان اسلام، تبدیل کرد. این مسئله باعث آگاهی، بیداری و اتحاد جهان اسلام، در قبال اهداف شوم آمریکا و صهیونیسم بین‌‏الملل شد و افکار عمومی جهان اسلام را به کانون این توطئه‏ها، سوق داد.

این موضوع و اهتمام حضرت امام(ره) به موضوع فلسطین، در داخل آن کشور نیز دارای تأثیرات بسیار ارزنده‌‏ای بود، پس از دهه‌‏های ۵۰ تا ۷۰ – که اسلام از صحنه فلسطین خارج بود – مجدداً مسئله فلسطین به مرکزیت نهضت اسلامی معاصر منتقل شد و با این پشتوانه جدید، به مقابله با پدیده اسرائیل رفت.

روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است؛ چرا که تنها فرهنگ و ارزش های اسلام، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.

روز جهانی قدس، یعنی تک تک مسلمانان، حتی با دست خالی و مشت های گره کرده خود، با پشتوانه ایمان و معنویت، می توانند نیرویی مؤثر بر علیه اسرائیل غاصب و صهیونیسم بین الملل باشند.

برای نجات فلسطین و قدس باید مسلمانان در کنار یکدیگر در مقابل مستکبران بایستند

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپلذهاب در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: امام راحل انقلاب اسلامی را با هدف مبارزه با مستکبران و زورگویان آغاز کرد و مشی ایشان از این انقلاب آن بود که در مقابل ظلم نباید قد خم کرد.

وی افزود: در طول 40 سال تاریخ انقلاب مشی امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری همواره ثابت کردند که می توان در مقابل ظالم ایستاد و به خواسته های آنها تن نداد.

امام جمعه سرپلذهاب تصریح کرد: در طول انقلاب ما بارها در دهان سردمداران کفر و استکبار زده ایم و در هرجایی که بر روی پای خود ایستاده ایم و با یکدیگر وحدت و همدلی داشته ایم استکبار مخصوصا در راس آنها آمریکا کوتاه آمده است.

وی ادامه داد: برای نجات فلسطین و قدس اگر مردم کشورهای اسلامی از تاریخ انقلاب اسلامی الهام بگیرند باید در این مسیر مسلمانان خصوصا مسلمانان کشورهای عربی در کنار یکدیگر و در مقابل زیاده خواهی مستکبران بایستند.

فاطمی نسب با اشاره به این که در حال حاضر میان کشورهای مسلمان هیچ انسجامی وجود ندارد، گفت: پس از سالیان سال عربستان به دنبال ارتباط با اسرائیل و همچنین برخی از کشورهای حاشیه خلیج به دنبال ارتباط با اسرائیل هستند، مشخص است استکبار به دنبال ضربه زدن به اسلام و دین از این فرصت استفاده و این کشورها را گول می زند.

امام جمعه سرپلذهاب گفت: در طول تاریخ تشکیل رژیم نامشروع اسرائیل این رژیم تا آن اندازه گستاخ است که سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس انتقال داده فلذا اگر میخواهیم قدس نجات و فلسطین آزاد شود باید فلسطین یک کشور مستقل شود تا هیچ کسی در آن نقش نداشته باشد.

حکام عرب گول لبخند های آمریکا و فروش تسلیحات نظامی آنها را می خورند

فاطمی نسب ادامه داد: رژیم اسرائیل نمی تواند به خواسته های خود برسد و نمونه آن در جمهوری اسلامی بود، جمهوری اسلامی سال های سال تحت سیطره ظالمان شرق و غرب بود اما در تاریخ اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) اتحاد و انسجامی در درون کشور شکل گرفت و در نتیجه استکبار از ایران خارج شد.

وی تاکید کرد: اگر قصد نجات قدس و آزادی فلسطین را داریم باید کشورهای اسلامی با یکدیگر به وحدت برسند؛ فلذا نباید حکام عرب گول لبخند های آمریکا و فروش تسلیحات نظامی آنها را بخورند، این تسلیحات نظامی را در زمان گذشته هم در اختیار صدام قرار دادند و به همان بهانه وصدام را خلع سلاح و رژیم عراق را منحل کردند.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به معنای مشتی بر دهان آمریکا و سیاست های غلط حکام عربی است

فاطمی نسب در پاسخ به این سوال که اهمیت روز قدس در امسال با توجه به انتقال اخیر سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس چیست، گفت: باید تمام مردم از اقشار مختلف دور هم جمع شوند، منتها امسال این اتفاقی که افتاد از سمت مذاکرات با حکام عربی انجام شد به آن معنا که حکام عربی این انتقال راضی هستند.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان حتی در کشورهای عربی در روز قدس اگر به خیابان ها بیایند پیامشان از این حضور آن خواهد بود که مخالف برخی از تصمیمات سردمداران کشورهای عربی به ظاهر مسلمان هستند فلذا حضور مردم در کشورهای مسلمان و عربی در راهپیمایی روز قدس به معنای مشتی بر دهان آمریکا و مشتی سیاست های غلط حکام عربی است و انشالله با این انسجام مستکبران به اهداف خود نخواهند رسید.

امام جمعه سرپلذهاب افزود: البته انتقال سفارت آنها به آن معنا نیست که ما قدس را فراموش کنیم، ما هیچ زمانی قدس را فراموش نخواهیم کرد و نسبت به قدس، فلسطین و آرمان های کشورهای مسلمان بی تفاوت نخواهیم بود و در صورت انتقال سفارت یا بالعکس برای ما تفاوتی ندارد و مردم ما در کنار مردم فلسطین خواهند بود.

وی تاکید کرد: قطعا فلسطین آزاد خواهد شد و این وعده خدا است که مسلمانان و مظلومان پیروز خواهند شد.

901/900

کد خبر: 954390

وب گردی

وب گردی