نسل جوان دانشجو در تبیین اهمیت روز قدس مسئولیت ویژه ای دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی گفت:دانشگاه ها و نسل جوان دانشجو در تبیین اهمیت روز قدس و معرفی جنبه های ظلم و ستم بر علیه مردم مظلوم فلسطین نقش موثری دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی درباره روزجهانی قدس گفت: روز قدس از یادگاران بسیار مهم امام خمینی(ره) به شمار می رود.

وی افزود: درحقیقت روز قدس، روز اسلام و روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین، قدس شریف و قبله اول مسلمانان جهان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد عنوان کرد: روز قدس در درواقع روز مخالفت با یک رژیم جعلی نامشروع غاصب است که در قلب جهان اسلام توسط استکبار جهانی به وجود آمده است.

کلانتری تاکید کرد: این رژیم اشغالگر هر روز به ظلم و اشغالگری خود ادامه می دهد و طی دو ماه گذشته نیز جمع بزرگی از مردم مظلوم فلسطین را در خانه و وطن خود به شهادت رسانده است.

وی عنوان کرد: روز قدس بسیار اهمیت دارد چراکه این روز در تقویم ملل اسلامی برای آزادسازی قدس ایجاد شده و روز به روز مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان جهان نسبت به بزرگداشت و مخالفت با رژیم غاصب اسرائیل اعلام حضور می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه ها و نسل جوان دانشجویی در موضوع روز قدس مسئولیت ویژه ای دارند.

کلانتری تاکید کرد: جامعه دانشگاهی کشور در تبیین اهمیت روز قدس و تبیین جنبه های مختلف ظلم و ستم بر علیه مردم مظلوم فلسطین نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی اظهار داشت: همچنین جامعه دانشگاهی با حضور در راهپیمایی روز قدس در پررنگ نشان دادن نقش این روز بسیار موثر باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه نیز از جامعه دانشگاهی برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورده و براین اساس خانواده دانشگاه آزاد در راهپیمایی این روز نقش موثری دارند.

گفتنی است ،روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب ایران، در آخرین جمعهٔ ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.هم‌چنین در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.گروه‌هایی از صهیونیست ها و طرفداران کشور اسرائیل نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا، تظاهراتی را علیه این مراسم به راه می‌اندازند .روز قدس روزی رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است. با وجود این که رسماً گفته می‌شود روز قدس در آخرین جمعهٔ رمضان برگزار می‌شود، به این دلیل که در ایران عید فطر (و پایان رمضان) معمولاً یک یا دو روز دیرتر از دیگر کشورهای مسلمان برگزار می‌شود، در صورتی که روز آخر ماه رمضان جمعه یا شنبه باشد روز قدس معمولاً یک هفته زودتر برگزار می‌شود.قدس نام عربی اورشلیم است. هم‌چنین روز قدس با یوم یروشالاییم در اسرائیل، (به معنای: روز اورشلیم) که تعطیل رسمی و روز جشن یک‌پارچه‌شدن شهر اورشلیم است، متفاوت است.

منبع:مهر

204

کد خبر: 954402

وب گردی

وب گردی