ائتلاف صدر-حکیم-علاوی

ائتلاف پیروز انتخابات پارلمانی عراق با دو جریان سیاسی دیگر برای تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان آینده این کشور با نزدیک به 100 کرسی به توافق رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو نوا، ائتلاف های سائرون به رهبری مقتدی صدر و وطنیه به رهبری ایاد علاوی به همراه جریان حکمه به رهبری عمار حکیم شامگاه پنج شنبه با امضای یک توافق اولیه، به صورت رسمی برای تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان آینده عراق هم پیمان شدند.

نصار الربیعی، حسن العاقولی و رافع عبدالجبار به نمایندگی از ائتلاف سائرون با 54 کرسی پارلمان، کاظم الشمری، مهند حسام الدین و محمد شاکر به نمایندگی از ائتلاف وطنیه با 22 کرسی و احمد الفتلاوی و فادی الشمری نیز به نمایندگی از جریان حکمه با 19 کرسی توافق تشکیل "هم پیمانی اکثریت ملی پدرانه" را امضا کردند تا فراکسیون متشکل از آنها با 95 کرسی در حال حاضر بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان آینده به شمار آید.

پس از اعلام نتایج انتخابات عراق و عدم موفقیت هیچ یک از گروه های سیاسی برای کسب پنجاه به علاوه یک آرا، گروه های سیاسی این کشور برای ایجاد ائتلاف های بزرگ سیاسی تلاش می کنند. بااین وجود همچنان آینده تشکیل دولت جدید عراق تیره و تار است.

کد خبر: 954407

وب گردی

وب گردی