تنها راه‌حل فلسطین "مراجعه به آراء مردم" است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ترامپ با طرح خود می‌خواهد هم هویت فلسطین را نابود، هم بیت‌المقدس را یهودی و هم کشور مصر را اشغال کند، گفت: تنها راه‌حل فلسطین و بلکه راه‌حلی برای همه بحران‌های منطقه، "مراجعه به آراء مردم" است

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز، با تاکید براینکه ظلم 70 ساله رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین، دارای دو بعد «تاریخ» و «تجربه تاریخی» است که حاوی عبرت‌های مهم است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی در تاریخ مبارزه مردم فلسطین در برابر ظلم رژیم صهیونیستی بود، انقلاب اسلامی حرکت مبارزاتی مردم فلسطین را از یک جنبش قومی - ناسیونالیستی به یک جریان مقامت اسلامی تبدیل کرد.

وی افزود: در مکتب سیاسی امام راحل، نجات مستضعفان و مظلومان عالم به‌عنوان یک هدف انقلاب مطرح شد و در همان ابتدای پیروزی انقلاب، نجات مظلومان تحت ستم در دنیا، جزو اصول قانون اساسی و سیاست‌های اصلی نظام مقدس اسلامی شد که جلوه مردمی این امر، همین حضور انبوه شما تبریزی‌ها و سایر مسلمانان در روز جهانی قدس است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای عربی در چارچوب دفاع ناسیونالیستی از موضوع فلسطین متحمل شکست‌های پی‌در‌پی می‌شدند که نمونه‌های بارز آن را در جنگ‌های سال 1967 تا 1973 می‌بینیم، خاطرنشان کرد: اما بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد تغییر هویت مبارزه علیه صهیونیست‌ها، اسلامی‌شدن موضوع فلسطین و مردمی‌شدن جریان مقاومت در قالب انتفاضه بوده‌ایم، که این همان سبک مبارزاتی امام خمینی‌(ره) و در واقع متد اسلام ناب محمدی(ص) برای مبارزه با ظلم است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: پس از آن بود که موفقیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت مردمی در لبنان و فلسطین، یک به یک درخشید‌، جنوب لبنان آزاد شد، غزه با ‌قب نشینی صهیونیست‌ها در کنترل دولت منتخب فلسطین آمد و جنگ‌های 33، 22‌، 51 و 8 روزه در برابر رژیم صهیونیستی گام به گام آن‌ها را عقب راند و رژیم اشغالگری که تا دیروز مدعی نیل تا فرات بود را به‌جایی رساند که برای امنیتش مجبور شد اطراف خود را دیوارهای بتنی بلند بکشد.

وی تاکید کرد: بنابراین تجربه تاریخی فلسطین نشان می‌دهد که به‌دست آوردن حق از چنگ دشمن غدار، تنها در میدان مقاومت مردمی رقم خواهد خورد و میزهای سازش، میدان‌های فریب است و فقط دشمن را جری‌تر می‌کند. این تجربه تاریخ فلسطین است. قراردادهای «کمپ دیوید»، «شرم الشیخ» و «اسلو» هیچ آورده‌ای برای ملت مظلوم فلسطین نداشته است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در پیمان «اسلو» که میان جریان فلسطینی‌های خسته شده از مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل بسته شد و روح حاکم بر آن، کنترل انتفاضه فلسطین به‌دست سازش‌کاران بود، جریان سازشگر فلسطینی پای این پیمان را امضا کرد، اما نتیجه‌اش چه شد؟ نتیجه این بود که صهیونیست‌ها با پشتیبانی آمریکا هر چه روی کاغذ بود را به‌دست آوردند، اما در مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود در این پیمان عمل نکردند.

وی اضافه کرد: آن‌ها به همین هم اکتفا نکردند و حتی یاسر عرفات به‌عنوان عامل فلسطینی امضاکننده این پیمان را که پس از 10 سال به فریب مذاکرات اسلو پی برده بود، به طور مشکوکی حذف کردند. امروز هم رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده طرحی جدید برای فلسطین داریم که توافق و معامله قرن است؟ سئوال اینجاست که طرف توافق این قرارداد چه کسی است؟ یک تحمیل یک طرفه که همه فلسطینی‌ها با آن مخالفند را قرارداد می‌نامید؟ مگر می‌شود قراردادی که در‌باره هویت و ماهیت فلسطین است، بدون نظر مردم فلسطینی انجام شود‌؟ رسماً می‌خواهند از کیسه خلیفه ببخشند!

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه ترامپ در این معامله می‌خواهد صحرای سینا که بخشی از کشور مصر است را برای تشکیل یک کشور فلسطینی تخصیص بدهد و پول تأسیس این کشور را هم از سران خائن امارات و عربستان سعودی دریافت کند، اظهار داشت: با این طرح می‌خواهند بخشی از 5 میلیون آواره فلسطینی را با هویت جعلی، در صحرای سینا جای دهند و برای رفع مزاحمت دیگر آوارگان برای حیات ناپاک رژیم نامشروع اسرائیل، به باقی مانده‌های آوراگان نیز تابعیت برخی کشورها را بدهند.

وی افزود:‌ یعنی ترامپ می‌خواهد هم هویت فلسطین را نابود کند، هم بیت‌المقدس را یهودی کند و هم کشور مصر را اشغال کند! عجب معامله قرنی! حاشا که مسلمانان فلسطینی، مصری، اردنی و ... زیر بار چنین معامله یک طرفه‌ای بروند. این اقدام ریختن بنزین بر آتش غضب ملت‌های منطقه است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه سخنانش تاکید کرد:‌ من به آقای ترامپ توصیه می‌کنم نگاهی به طرح‌های‌ روسای پیشین آمریکا، اروپا و قراردهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و اسلو بیاندازد و بداند این طرح جدید نیز محکوم به شکست است. طرح آمریکا قطعا توافق قرن نیست بلکه باتلاق قرن برای آمریکایی‌ها و همپیمانانش است که در آن فرو خواهند رفت.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه جریان خبیث غرب در قرن گذشته برای تأسیس رژیم صهیونیستی، با آل‌سعود در ازای حاکم‌کردن آن‌ها بر عربستان معامله کرد و امروز هم می‌خواهد یکبار دیگر همان معامله را شکل بدهد و برای نابودی هویت فلسطینی‌ها و قدس شریف آل‌سلمان را در آن سرزمین تثبیت کند، گفت: ایران و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر‌اساس تمام اصول دموکراسی و مرد‌م‌سالاری یک راه‌حل را اعلام کردند که نه تنها راه‌حل فلسطین بلکه راه‌حلی برای همه بحران‌های منطقه است و آن چیزی نیست جز مراجعه به آرای مردم. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها؛ مگر شما مدعی دموکراسی در عالم نیستید و ادعای‌ها حقوق بشر شما گوش فلک را کر نکرده است؟ این راه‌حلی دموکراتیک است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه و به‌ویژه غرب آسیا، عامل ثبات و آرامش است و اگر اقدامات مستشاری ایران در برابر داعش، القاعده و تکفیری‌های دست‌ساخته اسرائیل نبود، امروز منطقه در آتش جنگ می‌سوخت. این، مستکبران هستند که با فروش سلاح برخی کشورهای عربی منطقه به دنبال آشوب و ناامنی در خاورمیانه هستند.

901

کد خبر: 954488

وب گردی

وب گردی