لزوم آشنایی دانشجویان با کارآفرینان برای رفع موانع ارتباط صنعت و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در زمینه موانع ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: در ابتدا باید دانشگاه رویکرد خود را عوض کند و دانشجویان را باکارآفرینان و مسائل مرتبط با آنان آشنا کند و این امور را در سرفصل های خود قرار دهد.دانشجویان نیز باید دوره های کارآموزی و کارورزی خود را به نحو احسن انجام دهند.

دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه درآمدهای غیر شهریه ای واحد تبریز گفت: من حدود 6 ماه است در واحد تبریز مشغول به کار شده ام و طی این مدت، اقدامات و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی واحدهای مختلفی در این زمینه فعال می کنند.به عنوان مثال در حوزه پرورش ماهی واحد سراب فعالیت می کند و در این زمینه به تولید و فروش محصول رسیده است. همچنین واحد تبریز در زمینه کشاورزی ورود پیدا کرده و اقداماتی را انجام داده است. در واحد تبریز فعالیت هایی در راستای گاوداری انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: اقداماتی از این دست در واحدهای مختلف استان در حال اجرا است، ما نیز پیگیر مسائل مرتبط با درآمدهای غیر شهریه ای هستیم تا شاهد افزایش چنین درآمدهایی باشیم.به طور کلی می توان گفت ما در فاز مطالعاتی و شناسایی بیشتر ظرفیت های واحدها هستیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه با صاحبان صنایع، اتاق بازرگانی، واحدهای صنفی و انجمن های خودرو سازی در حال رایزنی هستیم، تصور می کنم در این زمینه نتایج خوبی حاصل شود.

جوانپور در زمینه موانع ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار داشت: در ابتدا باید دانشگاه رویکرد خود را عوض کند و دانشجویان را باکارآفرینان و مسائل مرتبط با آنان آشنا کند و این امور را در سرفصل های خود قرار دهد.دانشجویان نیز باید دوره های کارآموزی و کارورزی خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: حضور دانشجویان در مراکز صنعتی و تولیدی باید جدی گرفته شود، دانشجویان برای یادگیری بهتر علوم و فنون رشته تحصیلی خود، باید در کنار دوران تحصیل خود باید در مراکز تولیدی و صنعتی حضور داشته باشند. متاسفانه در برخی از واحدها این امر به شکل صوری برگزار می شود. در نتیجه نمی توان نتیجه مطلوبی از کارآموزی های و کارورزی ها گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:در این زمینه دانشگاه باید روابط خود را با کارخانه ها تسهیل کند اعضای هیات علمی ما انگیزه ای بیشتری برای رفع موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشند.

201

کد خبر: 954525

وب گردی

وب گردی