۲۰۰ معدن در تهران فعال است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران از وجود ۲۰۰ معدن فعال در این استان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهرداد شکوهی رازی افزود: تعداد معادن استان تهران با احتساب معادن تعطیل و غیر فعال به 400 مورد می رسد.

او همچنین اظهارداشت: در حال حاضر از مجموع 200 معدن فعال مصالح ساختمانی در استان 80 مورد بصورت فصلی و 120 مورد بطور دائم مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران گفت: عمده معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی از قبیل شن و ماسه، گچ، سنگ آهک و مواد اولیه سیمان است.

او در ادامه از فعالیت یک معدن زیر زمینی فسفات در استان خبرداد و افزود: فسفات علاوه بر تامین مواد اولیه صنعت کودشیمیایی به عنوان منبع فسفر در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شکوهی رازی ضمن اشاره به وجود معدن منگنز در جنوب تهران (حوالی رباط کریم و شهریار) اظهارداشت: این معدن هم اکنون تعطیل است.

او با اشاره به شناسایی مواد معدنی مس در تهران تصریح کرد: این مواد نوید بخش وجود معادن فلزی در استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران با بیان اینکه وسعت استان تهران کم است، گفت: بخش عمده ای از این وسعت به مناطق مسکونی و شهرسازی و بخش بسیار کمی به معادن اختصاص یافته است.

شکوهی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران را چهار هزارو 600 نفر در رشته های مختلف زمینی شناسی، معدن، نقشه برداری و متالورژی استخراجی اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 900 تا دو هزار نفر فعال هستند.

شکوهی رازی اضافه کرد: خوشبختانه امروز از سطح کارورز تا فوق تخصص در هر رشته معدنی در استان تهران کارشناس وجود دارد.

او در ادامه تعامل نظام مهندسی معدن با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: متاسفانه برخی از سازمان ها مانند منابع طبیعی بابخش معدن همکاری خوبی ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تهران یادآورشد: اداره کل منابع طبیعی استان طی سال گذشته حتی یک مجوز جدید برای بخش معدن صادر نکرد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 954539

وب گردی

وب گردی