زاهدی: با اصل مصوبه حذف رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه های دستگاه های اجرایی موافق نیستم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال این وجود دارد که یک یا 2 رشته از رشته هایی که مستقیما در سازمان صدا و سیما نیستند، به دفترچه بازنگردد اما تمام رشته هایی که مرتبط به حوزه صدا و سیما باشند یا تاکنون بازگشته اند یا در آینده باز می گردد.

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه آخرین وضعیت رشته های حذف شده کارشناسی ارشد دانشگاه های دستگاه های اجرائی گفت: هفته گذشته که ما از این موضوع مطلع شدیم، پیگیری های لازم در این راستا را از طریق وزارت علوم و سازمان سنجش انجام دادیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تجدید نظرهای لازم صورت گرفت و برخی رشته های صدا و سیما و قوه قضائیه و غیره که حذف شده بود اعلام شد که به دفترچه بازگشته اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که در برخی از رشته ها خارج از نهادها کاهش ظرفیت های عجیبی صورت گرفته بود، در این زمینه اطلاعات لازم به مسئولان وزارت علوم به خصوص معاونت آموزشی وزارتخانه ارائه و بنا بر آن شد تا بررسی های لازم صورت گیرد. به احتمال زیاد تجدید نظرهایی نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان باید مطالعات لازم در زمینه بازگشت تعداد رشته هایی که قرار است به دفترچه بازگردند داشته باشند. احتمال این وجود دارد که یک یا 2 رشته از رشته هایی که مستقیما در سازمان صدا و سیما نیستند، به دفترچه بازنگردد. اما تمام رشته هایی که مرتبط به حوزه صدا و سیما باشند یا تاکنون بازگشته اند یا در آینده باز می گردد.

نماینده مردم کرمان در زمینه تاکید دانشگاه های دستگاه های اجرائی در مهارت آموزی دانش آموزان و تربیت نیروی متخصص اظهار داشت: دولت بر اساس مصوبه ای که در شورای عالی اداری مبنی بر حذف واحدهای علمی و کاربردی که به دستگاه های دولتی مرتبط هستند، داشته است. به طور کلی من با اصل مصوبه به صورت مطرح شده موافق نیستم یعنی این اقدامات خلاف برنامه ششم توسعه است زیرا باعث کاهش ظرفیت دانشگاه های علمی و کاربری می شود

وی در پایان تاکید کرد: این در حالی که ما به صراحت در برنامه ششم توسعه بر تقویت دانشگاه های علمی و کاربردی، افزایش ظرفیت ها و کیفیت آن تاکید داشته ایم. در این زمینه باید برای واحدهای ضعیف تر بازنگری هایی صورت گیرد، اما اگر تمامی این واحدها را با یک نگاه ببینیم و بگوییم باید همه آن ها تعطیل شوند، صحیح نیست.

201

کد خبر: 954552

وب گردی

وب گردی