اوپک از آمریکا دستور نمی‌گیرد

نماینده ایران در هیات عامل اوپک، تلاش آمریکا برای وادار کردن عربستان به افزایش تولید را محکوم و اعلام کرد که اوپک از این خواسته آمریکا پیروی نمی‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: درخواست آمریکا از عربستان برای افزایش تولید نفت با هدف جبران افت تولید ایران، بهت‌آور است و اوپک از این درخواست پیروی نمی‌کند.

او گفت: این بهت‌آور است که شاهد ارسال دستورالعمل از واشنگتن برای عربستان باشیم که تلاش کند کمبود صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آنها ضد جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را جبران کند.

آمریکا چند روز پیش از اعلام خروج از برجام، به طور غیررسمی از عربستان و چند عضو دیگر اوپک خواسته بود تولید خود را افزایش دهند.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک گفت: هیچ کس در اوپک ضد دو عضو بنیانگذار این سازمان عمل نمی‌کند؛ آمریکا پیش‌تر این کار را ضد ایران امتحان کرد، اما قیمت نفت به ۱۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.

کاظم‌پور با بیان این‌که اوپک در مخالفت با درخواست آمریکا متحد خواهد شد، گفت: اوپک چنین تحقیری را نمی‌پذیرد. یک فرد چقدر باید متکبر و جاهل باشد که یک تاریخچه ۶۰ ساله همکاری میان رقبا را تحقیر کند.

او افزود: ما باید با هم زندگی کنیم، نمی‌توانیم جغرافیا را تغییر دهیم، اما باید تاریخی بهتر بسازیم.

402

کد خبر: 954558

وب گردی

وب گردی