نگار فروزنده: دانشگاه آزاد توانایی جوانان بااستعداد را کامل می کند

بازیگر فیلم «دایره زنگی»، گفت: آموزش آکادمیک در دانشگاه آزاد اسلامی در کنار ذوق و استعداد هنری می تواند به توانایی جوانان در بازارکار کمک کند.

نگار فروزنده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر جامعه، اظهار کرد: اطلاعات کاملی درباره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ندارم اما بی شک با ایجاد دانشکده های هنر و آموزش هنر به جوانان باعث ارتقای این عرصه شده است.

فروزنده افزود: به هر حال اگر هنر به شکل آکادمیک دنبال شود،مزیت های خاصی دارد، از سوی دیگر هم برای هنر بطور کامل هم نمی توانیم کلاس قائل شویم چرا که از تأثیر ذوق و استعداد در هنر نمی توان گذشت.

وی گفت: آموزش هنر به صورت آکادمیک بسیار خوب است اما این یادگیری در کنار ذوق و استعداد تأثیرگذار است.

** مردم در جهت حمایت از سینما قدم های مهمی بردارند

بازیگر فیلم «دعوت به شام» در ادامه درباره چگونگی حمایت از سینما در سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد:در جهت حمایت از سینما نمی توان نقش مهم مسئوولان را انکار کرد، مدیران جای خود را دارند اما فکر می کنم مردم قدم های مهمی می توانند بردارند.

وی ادامه داد: مردم می توانند مهم ترین قدم را در جهت حمایت از سینما بردارند، اگر مخاطبان برای تماشای فیلم ها به سینما بروند و با رعایت قانون کپی رایت سی دی بخرند، بی شک سینما پیشرفت بسیاری خواهد داشت.

بازیگر فیلم «دعوت» با اشاره به اینکه فرهنگسازی باید توسط مردم انجام شود، گفت: رفتن به سینما و تهیه نسخه اصلی یک فیلم، فرهنگی است که باید ابتدا در خودمان بدعت بگذاریم.

فروزنده افزود: همانطور که مدت ها فرهنگسازی شد تا مردم در خیابان ها زباله نریزند و چوب درختان در جنگل را آتش نزنند، فعالیت هایی که در جهت حمایت از سینما انجام می شود هم از جمله کارهایی است که باید از مردم شروع شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسازی در همه حوزه ها به معنای احترام به خودمان است، یادآور شد: هنگامی که در هر حوزه ای نکات کلیدی را رعایت کنیم، در وهله اول به خودمان احترام گذاشته ایم و این کار باعث می شود تا تأثیرش را در کوتاه مدت ببینیم.

** حس تئاتر عجیب و بی نظیر است

بازیگر سریال «بانویی دیگر» در ادامه درباره تأثیر تجربه های تئاتر و سینما بر یکدیگر، اظهار کرد: تئاتر حسی عجیب، بی نظیر و غیر قابل وصف است. لذتی که در تئاتر وجود دارد در واقع همان چیزی است که یک فرد در هنر به دنبالش می گردد.

فروزنده ادامه داد: تئاتر برای یک بازیگر انقدر دلچسب است که به سختی می توانیم با بازیگری در سینما و تلویزیون مقایسه اش کنیم و حسی که من از تئاتر دریافت می کنم، بسیار قوی تر از ایفای نقش در سینما است.

وی گفت: تجربه دلچسب بازی در تئاتر برای هر بازیگری موثر و مناسب است.

** در عرصه مدلینگ فعالیت نمی کنم

بازیگر فیلم «کافه ستاره» همچنین درباره آخرین فعالیت های خود، گفت: نزدیک به یک سال و نیم است که فعالیتی در عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما نداشتم.

فروزنده همچنین درباره فعالیت در عرصه مدلینگ، خاطرنشان کرد: در عرصه مدلینگ فعالیت نمی کنم، در مدت حداقل یک سال و نیم گذشته هیچ گونه فعالیت تصویری انجام نداده ام.

به گزارش ایسکانیوز، نگار فروزنده متولد 3 تیر ماه 1357 در تهران به دنیا آمد. وی کلاس‌های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذراند و سپس به سینمای حرفه‌ای وارد شد.

«بازی های پنهان»، «اخراجی ها»، «دعوت»، «محاکمه در خیابان»، «شرط اول»، «من یک مستأجرم»، «راز شیوا»، «دارا و ندار» و «افسونگر» از جمله آثاری است که فروزنده در آنها ایفای نقش کرده است.

503

کد خبر: 954568

وب گردی

وب گردی