ونزوئلا هم خواستار بررسی تحریم‌های آمریکا در نشست آتی اوپک شد

ونزوئلا هم همانند ایران در نامه ای به اعضای اوپک از آنها خواست تا در برابر تحریم های آمریکا متحد شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به گفته منابع آگاه، ونزوئلا هم همانند ایران در نامه ای به اعضای اوپک از آنها خواست تا در برابر تحریم های آمریکا متحد شوند.

این منابع گفتند، دو کشور از اوپک خواسته اند تا در نشست 22 ژوئن در مورد تاثیرات تحریم های آمریکا بر اعضای اوپک گفت وگو شود. هر دو کشور همچنین با اشاره به مفاد اساسنامه اوپک خواستار حمایت سایر اعضای اوپک شده اند.

مانوئل کوئودو، وزیر نفت ونزوئلا در نامه ای به اعضای اوپک نوشته است: «من صمیمانه از اعضای اوپک درخواست انسجام و حمایت دارم... تاثیرات محدود کننده تحریم های یکجانبه دولت آمریکا، یک تجاوز فوق العاده مالی و اقتصادی به فعالیت های صنعت نفت ملی ما و ثبات بازار محسوب می شود.»

این تولید کننده نفت از قبل نیز با تحریم های آمریکا مواجه بوده و احتمالا بعد از متهم شدن نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به ارتکاب جنایت علیه بشریت از سوی یک هیئت وابسته به سازمان کشورهای آمریکایی، با تحریم های شدیدتر دولت آمریکا مواجه خواهد شد.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک دیروز گفته بود، اوپک در برابر فشارهای آمریکا برای افزایش تولید «سر فرود نخواهد آورد و اطاعت نخواهد کرد.»

اوپک و متحدانش از جمله روسیه احتمالا روز 22 ژوئن نشست پرتنشی خواهند داشت. آمریکا به صورت غیررسمی از عربستان و دیگر تولید کنندگان خواسته تا تولید خود را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند. ایران و ونزوئلا ظرفیت چندانی برای افزایش تولید ندارند و از این اقدام متضرر خواهند شد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان ماه گذشته گفت، میزان عرضه نفت احتمالا اواخر امسال افزایش خواهد یافت. در واکنش به این موضع، وزیر نفت ایران در نامه ای به رئیس اوپک این گلایه را مطرح کرد که برخی از وزرای عضو اوپک تلاش می کنند از جانب کل سازمان سخن بگویند، در حالی که هرگونه تصمیمی نیازمند اجماع تمام اعضای اوپک است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 954707

وب گردی

وب گردی