مشکلات کوچک را نباید با بزرگنمایی به وخامت رساند

استاندار البرز با اشاره به اینکه نباید مشکلات کوچک را با بزرگنمایی به وخامت رساند، گفت: امور باید به صورت منطقی و با خرد جمعی، وحدت رویه و تعامل ویژه دولت و مردم، بدرستی پیگیری و دنبال شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نجفی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه برخی از موانع تولید باید در بخش کلان مورد حل و بررسی قرار گیرد، افزود: در مجموعه دولت و بانک مرکزی اهتمام ویژه ای برای تسهیل و رفع موانع تولید وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما موظف به حل مشکلات راه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستیم، ادامه داد: این جلسات محلی برای ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای رونق اقتصادی با حضور فعالان این بخش محسوب می شود.

نجفی به شرایط خاص کشور و ضرورت بهره برداری صحیح از منابع موجود اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف آب و برق باید با کمک تمامی مردم و مسئولان باید محقق و این فرهنگ نهادینه شود.

وی افزود: گاهی خسارات خاموشی های حتی کوتاه مدت، برای تولیدکنندگان جبران ناپذیر است از این رو باید قطع برق احتمالی در مواقع ضروری اطلاع رسانی شود.

استاندار با تاکید بر لزوم همراهی و تعامل بیشتر بخش خصوصی با دولت اضافه کرد: حضور فعال بخش خصوصی و تشکل های مربوطه در این شورا باید با ارائه راهکارهای اساسی و کارشناسی همراه شود، بخش خصوصی در این حوزه نقش تصمیم سازی دارد و دولت نیز از این امر حمایت می کند.

وی گفت: در شرایط خاص حال حاضر کشور، برخی با سو استفاده از تنش های کاذب به تنگناها دامن می زنند.

نجفی با اشاره به اینکه نباید مشکلات کوچک را با بزرگنمایی به وخامت رساند افزود: امور باید به صورت منطقی و با خرد جمعی، وحدت رویه و تعامل ویژه دولت و مردم، بدرستی پیگیری و دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با تلاش هایی که صورت گرفت تورم تک رقمی شد و همچنان نیز شرایط اقتصادی کشور با قدرت مدیریت می شود ولی مشکلات فعلی حاصل از برنامه ریزی استکبار جهانی در جهت سرکوبی نظام جمهوری اسلامی است.

عالی ترین مقام استان گفت: استکبار همواره بدنبال راهی برای ضربه زدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی است ولی مردم و مسئولان باید با درایت و آگاهی، سد راه دسیسه های معاندانه داخلی و خارجی شوند.

وی افزود: از فعالان بخش خصوصی انتظار می رود با حضور در جلسات، طرح و برنامه ارائه دهند و به نوعی تصمیم ساز باشند.

نجفی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از اختلاف قیمت های ارز سیاسی است ادامه داد: تلاش های خارجی درصدد اعمال محدودیت و محصور کردن ایران اسلامی است و در این راه تلاش ویژه ای می کند از این رو نظام مورد هدف آنها محسوب می شود و مشکلات موجود، خاص دولت نیست.

وی به ظرفیت بالای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در البرز اشاره کرد و گفت: باید از چنین روندی حمایت کنیم تا بیش از پیش در این راه با قدرت گام برداشته و مانعی برسر راه نداشته باشد.

استاندار افزود: باید با تمام قوا نسبت به حل مشکلات تولید اقدام کنیم ولی سختی این راه بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: محدودیت های اعمال شده در بازار ارز کشور منطقی است چرا که برخی سهوا و یا به صورت عمدی، از این فضا سو استفاده کرده و حجم بالایی از ارز موجود کشور را به خارج از مرزها انتقال داده اند.

نجفی گفت: تمامی مسئولان موظف به تکریم ارباب رجوع و ارائه راهکار برای حل موانع و تسهیل در امور تولید و سرمایه گذاری هستند.

استاندار عنوان کرد: شرایط حال حاضر کشور تماشاچی نمی خواهد و همه باید برای حفظ اقتدار میهن اسلامی وارد میدان عمل شویم و هر کس به سهم خود قدمی در این راه بزرگ بگذارد.

وی گفت: دولت آمادگی لازم برای بررسی پیشنهادات و راهکارهای بخش خصوصی را دارد از این رو از تشکل های بخش خصوصی انتظار می رود که در این راه کوشا باشند.

نجفی افزود: اکنون زمانی برای اختلاف نظرها وجود ندارد چراکه نفع و زیان شخصی مطرح نیست بلکه همه ما در این شرایط سهیم و دخیل بوده و باید مجدانه درصدد وحدت رویه برای پیشبرد اهداف عالیه نظام باشیم.

901

کد خبر: 954718

وب گردی

وب گردی