توجه به مسئله فلسطین می‌تواند در جهان اسلام وحدت آفرین باشد

سفیر کشورمان در ترکیه در سخنرانی مراسم روز قدس،گفت:بیش از هر زمانی ضروری است کشورهای اسلامی و ملت‌های آزاده جهان در کنار یکدیگر برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین تلاش کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مراسم با شکوه روز جهانی قدس از سوی جمعیت جوانان آناتولی ترکیه در شهر آنکارا و با حضور جمع کثیری از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و همچنین سفرای ایران و فلسطین در ترکیه و مسئولان این جمعیت برگزار شد.

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در این مراسم با اشاره به اینکه روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و سازوکاری مناسب برای ایجاد وحدت و توسعه فضای برادری بین مسلمانان است، عنوان کرد: در این ایام جوانان فلسطینی برای حمایت از قدس شریف و مخالفت با انتقال سفارت آمریکا، با دستان خالی در مقابل اشغالگران به اعتراض برخاستند.

وی افزود: بیش از هر زمانی ضروری است کشورهای اسلامی و ملت‌های آزاده جهان در کنار یکدیگر برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین تلاش کنند.

سفیر ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در این مسیر تلاش‌های مثمرثمری داشته‌اند و در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول، با اجماع همه اعضا تصمیمات خوبی برای مقابله با اقدامات صهیونیست‌ها اتخاذ شد که امیدواریم هر چه سریعتر این تصمیمات به مورد اجرا گذاشته شود.

طاهریان‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مسئله فلسطین می‌تواند در جهان اسلام وحدت آفرین باشد و در این راستا نقش ایران و ترکیه به عنوان دو کشور تاثیرگذار جهان اسلام مهم است، ما می‌توانیم در راستای همکاری با یکدیگر و در فضای دوستانه، ضمن کمک به ملت فلسطین، زمینه همکاری‌های دیگری را برای حل سایر بحران‌های منطقه فراهم کنیم.

کد خبر: 954738

وب گردی

وب گردی