رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به تناسب میزان دانشجو تأسیس شده اند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، آخرین وضعیت تهیه سند آمایش آموزشی این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تهیه سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: کمیته آمایش از آبان ماه سال گذشته به منظور جمع آوری اطلاعات اولیه، وضع موجود و چالشهای واحدهای دانشگاهی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه 10 منطقه آمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شده اند، افزود: تعداد واحدها، اعضای هیات علمی و تعداد دانشجویان در هر یک از واحدها مشخص و جلساتی با مسئولان همه مناطق آمایشی برگزار شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مطالعات گسترده ای برای شناسایی نیازها و مزیت های منطقه ای و همچنین پتانسیل های تخصصی استانها صورت گرفته که براساس آنها ساماندهی رشته ها انجام شود.

دکتر رهایی با تأکید بر اینکه سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری نشست های استانی تا نیمه تابستان امسال اجرایی می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات، بازنگری، مهندسی و ساماندهی مجدد رشته‌های تحصیلی است، به طوریکه در حال حاضر در هر استان شرایط رشته‌ها، میزان تقاضای دانشجو، داوطلب و پتانسیل اعضای هیات علمی متناسب با مزیت های استانی در حال بررسی است.

دکتر رهایی اظهار امیدواری کرد که اجرای سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مبنای کلیه فعالیت‌های آموزشی در آینده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هر منطقه و استان قطب های تخصصی شکل می گیرد و با مهندسی مجدد رشته‌ها از موازی کاری جلوگیری خواهد شد، گفت: هم اکنون رشته ها متناسب با میزان تقاضا در واحدهای دانشگاهی وجود دارد و پراکندگی در توزیع دانشجو نداریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، پراکندگی دانشجو را از عوامل ضرردهی واحدهای دانشگاهی دانست و افزود: اگر تجمیع اجرا و کلاس‌های درس با تعداد کافی دانشجو تشکیل ‌شود، از ظرفیت اساتید و دانشگاه نهایت استفاده خواهد شد.

202

کد خبر: 954800

وب گردی

وب گردی