قوچان نژاد: جوانان ایران در 2 ست اول گنگ بودند/ نمی‌توان از موسوی و معروف تا ابد استفاده کرد

کارشناس والیبال ایران گفت: در بازی مقابل برزیل جوانان ما در ست های اول و دوم تا حدودی گنگ ظاهر شدند و در جو بازی قرار داشتند اما رفته رفته به شرایط مطلوب رسیدند.

جبار قوچان نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در خصوص شکست 3 بر 2 تیم ملی ایران مقابل برزیل در لیگ ملت های والیبال جهان اظهار داشت: در روز خوبی به جوانان آینده دار کشورمان میدان دادیم و شاهد بازی بسیار خوب و رو به جلویی بودیم. این اتفاق بسیار درست و مثبت بود و باید باز هم تکرار شود تا جوانان در میدان های سخت، تجربه کسب کنند و در آینده دچار اشتباه نشوند. تیم ملی والیبال ایران در حال پوست اندازی است و میدان دادن به جوانان به درستی صورت می گیرد.

وی افزود: در بازی مقابل برزیل جوانان ما در ست های اول و دوم تا حدودی گنگ ظاهر شدند و در جو بازی قرار داشتند اما رفته رفته به شرایط مطلوب رسیدند و توانستند خودشان را در زمین بازی پیدا کنند. البته طبیعی است که در بازی مقابل تیم بزرگی همچون برزیل، اشتباهاتی توسط جوانان صورت می گیرد اما باید به جوانان این امکان را داد تا در میدان های بزرگ حضور داشته باشند و تحت فشار روانی قرار گیرند و در آینده اشتباهات‌شان کمتر شود.

کارشناس والیبال ایران تصریح کرد: چاره ای جز جوان گرایی نداریم و نمی توان از سید محمد موسوی و سعید معروف تا ابد استفاده کرد. باید به جوان گرایی پرداخت تا آینده والیبال ایران تضمین شود. البته تیم ملی والیبال ایران در بازی های دو هفته اول لیگ ملت ها، بازی های خوبی ارائه نکرد و مدیریت و اقتدار کادر فنی در اداره تیم در این دو هفته بسیار ضعیف بود.

قوچان نژاد خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال ایران در مقابل ژاپن بسیار بی انگیزه بود و تصور می کردیم می توان این تیم با انگیزه را بسیار راحت شکست داد. تیم ملی والیبال ایران در سرویس زدن و دریافت ها مشکل دارد. ما سرویس های خود را موجی می زنیم و از سرویس پرشی و سرعتی استفاده نمی کنیم که این یک ضعف به شمار می آید.

وی در خصوص انتخاب بحث برانگیز جهانگیر سید عباسی به عنوان سرمربی تیم ملی ب، در پایان گفت: سید عباسی از همکاران من است و تیم نداشتن او دلیل نمی شود این مربی از والیبال دور باشد. نباید با توجه به این شرایط این فرد را قضاوت کرد و این راه صحیحی برای انتقاد نیست.

602

کد خبر: 954804

وب گردی

وب گردی