بشار اسد: کلاه سفیدها ابزار دست انگلیس هستند

رییس جمهوری سوریه طی مصاحبه ای با روزنامه "میل آن ساندی" چاپ انگلیس، اعلام کرد که انگلیس از کلاه سفید ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته های خود در سوریه استفاده می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه طی مصاحبه ای با روزنامه "میل آن ساندی" چاپ انگلیس، ضمن اشاره به مساله کلاه سفیدهایی که به بهانه کمک به غیرنظامیان در سوریه فعالیت می کنند،گفت: کلاه سفیدها شاخه ای از تروریست های جبهه النصره هستند و برای رساندن انگلیس به اهدافش در سوریه فعالیت می کنند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: حضور آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه غیرقانونی است و این حضور را نوعی تهاجم تلقی می‌کنیم چراکه حاکمیت یک کشور را نقض می‌کنند.

وی تصریح کرد: "طرف اصلی که با داعش می‌جنگد، ما هستیم. وجب به وجب خاک کشور را آزاد خواهیم کرد و این امر را وظیفه ملی خود می‌دانیم. تنها تصمیم در مورد تحولات سوریه و تحولاتی که در آینده اتفاق خواهد افتاد، تصمیم سوری محض است و هیچ کس نباید در مورد آن تردید داشته باشد. البته بدون شک انگلیس، فرانسه و ایالات متحده عین یک سیاست را دنبال می‌کنند. ما بر این باوریم که انگلیس و فرانسه مطیع آمریکا هستند و از آن پیروی می‌کنند."

وی افزود: " انگلیس حمایت علنی و آشکار در تمام مناطق سوریه به سازمان کلاه سفیدها که شاخه‌ای از سازمان القاعده و گروهگ تروریستی النصره شمرده می‌شود، داشته و حمایت مالی گزافی از آنها کرده‌ است. ما سازمان کلاه سفید را ابزاری در دست این کشور می‌دانیم لذا به طور حتم این سه کشور این حمله را برنامه ریزی کرده اند. ما انگلیس را در این حمله شریک می‌دانیم."

بشار اسد ادامه داد: زمانی انگلیس و آمریکا به صورت غیرقانونی در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرده و میلیون‌ها نفر را کشتند و مسبب ویرانی عظیم در این کشور شدند که زنان بیوه و معلولان بیشماری را به جا گذاشتند؛ لذا هر دولتی حق دارد که طبق منطق ترزا می‌ (نخست وزیر انگلیس) به انگلیس یا ایالات متحده حمله کند. البته اگر آن دولت این امر را موجه و قانونی بداند و قانون بین‌المللی نیز آن را جایز کند.

اسد در ادامه اظهار داشت که انگلیسی ها در مورد حمله به دوما دروغ گفتند و پس از تمام ادعاهایی که به مردم‌شان خوراندند - به افکار عمومی در انگلیس- دلایل کارشان را نگفتند، زیرا پس از آزادسازی غوطه، روزنامه نگاران خارجی از جایی که به زعم آنها حمله صورت گرفته، بازدید به عمل آوردند در حالی که بعضی از آنها مخالف دولت سوریه بودند و از مردم درباره حمله شیمیایی سوال کردند. مردم هم جواب دادند: "ما شاهد وقوع هیچ گونه حمله شیمیایی نبودیم"، لذا آن یک دروغ بزرگ بود.

رییس جمهور سوریه اعلام کرد من معتقدم که دولت انگلیس اولا باید وقوع این حمله را ثابت کند و بعد هم به شناسایی عوامل این حمله بپردازد. در اصل آنها به دنبال فروپاشی دولت سوریه بودند.

کد خبر: 954815

وب گردی

وب گردی