آمادگی مناطق نفت‌خیز جنوب برای کاهش مصرف برق در تابستان

نشست فنی و تخصصی هماهنگی اجرای بخشنامه کاهش ساعات کاری و بررسی راهکارهای مصرف بهینه برق در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در این نشست که ۱۸ خردادماه با حضور بیژن عالی‌پور، مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، در خصوص راهکارهای صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق در واحدهای ستادی، خدماتی و مسکونی با لحاظ کردن شرایط عملیاتی و اجرای دقیق برنامه تولید بحث و تصمیم‌گیری شد.

عالی‌پور با تاکید بر اجرای بخشنامه استانداری خوزستان برای کاهش ساعت اداری در تابستان امسال اظهارکرد: ساعت اداری در واحدهای ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطابق بخشنامه استانداری خوزستان کاهش می‌یابد و دستورهای لازم به مدیریت‌ها و شرکت‌های تابع برای کنترل و اجرای موثر آن به منظور کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف داده شده است.

او گفت: واحدهای عملیاتی از این بخشنامه مستثنا هستند و مطابق روال گذشته فعالیت خواهند داشت؛ ضمنا برای حضور تعداد محدودی از مدیران و کارشناسان ستادی مرتبط با برنامه تولید بعد از وقت اداری برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

عالی‌پور با اشاره به افزایش دمای هوا در استان در روزهای اخیر و تداوم آن در آینده افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در هفته‌های گذشته برای کاهش مصرف برق در واحدهای ستادی خود مقدمات و تمهیدات لازم را فراهم کرده و امیدواریم با مجموعه اقدام‌هایی که در این زمینه می‌شود، شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در مناطق شرکتی باشیم.

در این نشست ضمن بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای مدیران و کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب، برای کاهش مصرف انرژی در این شرکت، پایش مستمر مصرف و هماهنگی با معاونت بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

براساس بخشنامه ابلاغی از سوی دولت، ساعات کاری سازمان‌های ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابع مستقر در خوزستان در بازه زمانی ۱۹خرداد تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

402

کد خبر: 954822

وب گردی

وب گردی