محصول دانش بنیان کیتوسان، 3 هزار کاربرد دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: ما طرح دانش بنیان کیتوسان را به تایید شورای سرمایه گذاری سازمان مرکزی رسانده ایم که در حال حاضر این طرح استخراج یک محصول از ضایعات میگو مخصوصا پوست آن است. این محصول 3 هزار کاربرد دارد و در حوزه بهداشت و طب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز گفت: در حوزه دوره های تخصصی، مرکز تحقیقاتی از امکانات خوبی برخورداریم،همچنین اگر موانع میان ارتباط صنعت با دانشگاه نیز حذف شود در استان بوشهر امکان اشتغال زایی فوق العاده ای وجود دارد و می توان ادعا کرد بسیاری از فارغ التحصیلان را می توان در خود استان جذب کرد که به طور مستقیم و غیر مستقیم با صنعت در ارتباط شوند.

وی با اشاره به فعالیت های دانش بنیان استان بوشهر افزود: در این زمینه ما طرح دانش بنیان کیتوسان را به تایید شورای سرمایه گذاری سازمان مرکزی رسانده ایم. در حال حاضر این طرح استخراج یک محصول از ضایعات میگو مخصوصا پوست میگو است. این محصول 3 هزار کاربرد دارد و در حوزه بهداشت و طب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: از جمله سایر کاربردهای این محصول می توان به حوزه کشاورزی، غذایی و غیره اشاره کرد.همچنین از این محصول می توان به عنوان مکمل استفاده کرد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح آبزیان در 3 نقطه شمال، مرکز و جنوب استان در حال پیگیری است.در صورتی که این طرح ها فعال شوند ما می توانیم در حوزه درآمدزایی در زمینه پرورش میگو، فرآوری محصولات مرتبط و جانبی آن دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

دکتر عبداللهی بیان کرد: خوشبختانه در استان ساحلی بوشهر ظرفیت ها به صورت خدادادی وجود دارد اما تمامی این موارد مستلزم سرمایه گذاری مناسب است که با توجه به وضعیت مالی استان در نظر داریم با مشارکت سرمایه گذاران این طرح ها را دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: دانشجوهای رشته گرافیک ما اقدامات ارزشمند طراحی و گرافیکی انجام داده اند که در بازار قابل فروش است. من بارها تاکید کرده ام که بخش فرهنگی واحد با ما همکاری کند تا بتوانیم به صورت دائمی یک نمایشگاه برای دانشجویان ایجاد کنیم که از نتیجه کارهایشان هم مردم و هم دانشجویان بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی ارتباط خوبی با دستگاه ها داریم، در این زمینه یک تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه خواهران منعقد کرده ایم و در چارچوب آن نیز موفق به دایر کردن مرکز معارف اسلامی دایر شده ایم که مختص خواهران عالیشهر است و مجتمع آموزشی ما نیز در آن شهر استقرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: سما مدارس غیرانتفاعی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است و ما آن را به عنوان زیر ساخت جدی برای آینده دانشگاه آزاد اسلامی تلقی می کنیم. در این زمینه مجوزهای مدارس تخصصی مانند مدرسه بهیاری و هنرستان ورزش را گرفته ایم.در این صورت دانش آموزان ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

201

کد خبر: 954834

وب گردی

وب گردی