بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دوره دکترا در دو حوزه

مدرسه تحصیلات تکمیلی تاریخ و جامعه‌شناسی در دانشگاه بیلفلد (BGHS) به شماری از متقاضیان دوره دکترا در دو حوزه تاریخ و جامعه‌شناسی بورسیه ارائه می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متقاضیان باید تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های علوم اجتماعی یا علوم انسانی به پایان رسانده باشند. دانشجویان رشته‌هایی مانند تاریخ، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، علوم سیاسی، مطالعات جنسیتی، مطالعات تاریخ آمریکا و فلسفه در اولویت قرار دارند. برای گرفتن این بورسیه، داشتن رضایت‌نامه کتبی از یکی از اساتید دانشکده تاریخ، فلسفه و الهیات و یا دانشکده جامعه‌شناسی ضروری است. در این رضایت‌نامه استادان دانشگاه بیلفلد به عنوان استاد راهنمای متقاضیان معرفی می‌شوند.

براساس آنچه بر روی سایت دانشگاه بیلفلد قرار گرفته است، برنامه دکترا در مدرسه تحصیلات تکمیلی تاریخ و جامعه‌شناسی به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود و داشتن مهارت کافی در یکی از این دو زبان ضروری است. همچنین این مدرسه برای دانشجویانی که هیچ پیش‌زمینه‌ای درباره زبان آلمانی ندارند، امکان یادگیری این زبان را فراهم می‌کند. از آنجا که یادگیری زبان آلمانی راه ارتباط در دانشگاه بیلفلد و زندگی روزمره در این شهر را برای دانشجویان آسان‌تر می‌کند، مسئولان دانشگاه، هزینه دو دوره یادگیری زبان آلمانی را به دانشجویان خارجی در مقطع دکترا پرداخت می‌کنند. بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند گواهی مهارت زبان آلمانی خود را در پایان سال اول تحصیلی بگیرند.

همچنین مورخانی که قصد گرفتن این بورسیه را دارند، باید در هنگام ارائه درخواست خود به سه زبان خارجی مسلط باشند و گواهی مهارت خود را در این سه زبان خارجی به دانشگاه ارائه دهند. درخواست‌های متقاضیان توسط گروه‌های مطالعات دکترا در دانشکده‌ جامعه‌شناسی و همچنین دانشکده تاریخ، فلسفه و الهیات بررسی می‌شود. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند از سایر کمک‌هزینه‌های مدرسه تحصیلات تکمیلی تاریخ و جامعه‌شناسی بیلفلد استفاده کنند.

503

کد خبر: 954906

وب گردی

وب گردی