موسیقی آیینی مرزهای جغرافیایی را در می نوردد

عضو اتاق فکر و شورای سیاستگزاری سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی با بیان اینکه موسیقی آیینی مرزهای جغرافیایی را در می نوردد، گفت: با نگاه به خاستگاه مشترک موسیقی می توان بخش ملل این جشنواره را رونق بخشید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آریا عظیم نژاد آهنگساز قطعه « آمدم ای شاه پناهم بده» و عضو اتاق فکر و شورای سیاستگزاری سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در جلسه این شورا با تأکید بر تأثیر گذاری موسیقی گفت: موسیقی مرز جغرافیایی ندارد و این نکته قابل توجهی در بخش ملل جشنواره آواها و نواهای رضوی است.

وی افزود: با مطالعه و تحقیقاتی که در این خصوص انجام گرفته و با نگاه به این خاستگاه مشترک و همچنین توجه به محوریت موضوع رضوی در این جشنواره و ارتباط و دعوت از هنرمندان سایر کشورهای اسلامی می توان بخش ملل این جشنواره را رونق بخشید.

این آهنگساز به نحوه ساختن قطعه معروف «آمدم ای شاه پناهم بده» اشاره کرد و گفت: ساخت قطعاتی که به نوعی با اعتقادات و ارزش های درونی فرد و جامعه ارتباط دارد دارای شرایط و ویژگی های منحصر به فردی است و به غیر از مسائل فنی و تخصصی ، یک حس قلبی و عاشقانه می طلبد تا کار تولید شده تأثیرگذار بوده و بر دل بنشیند و بنده به طور واضح و روشن این جریان احساسی را در تولید این قطعه به عینه دیدم و شکرگذار خداوند هستم که این قطعه مورد توجه مردم و عاشقان امام رضا(ع) قرار گرفته است.

آریا عظیم نژاد با ابراز خرسندی از اینکه بخش آهنگسازی در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است افزود: می توان آهنگسازان جوان را در این عرصه شناسایی کرد و مورد حمایت قرار داد تا شاهد تولید قطعات دیگری در حوزه رضوی و موسیقی آیینی باشیم.

سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از مجموعه برنامه های شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) 27 تا 30 تیر ماه سالجاری به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

502

کد خبر: 954921

وب گردی

وب گردی