برگزاری مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی کشور با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک

سرپرست انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولین از برگزاری بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور و پنجمین دوره مسابقات با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، بابک محمدی در این باره اظهار داشت: تیر ماه امسال بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود و از سویی این مسابقات پنجمین دوره ای است که با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 21 استان اعلام آمادگی کردند و 106 ورزشکار در بخش بزرگسالان و 21 ورزشکار در بخش جوانان در این رقابت ها شرکت می کنند. البته برای حضور در این مسابقات حد نصاب هایی تعیین شده بود و در واقع بهترین های هر استان که موفق به کسب رکوردهای مورد نظر انجمن شده اند، در این مسابقات شرکت دارند و اگر حد نصاب تعیین نمی شد قطعا ورزشکاران بیشتری حضور داشتند و البته به نسبت دوره قبل نیز رکوردهای ورودی کمی بالاتر رفته بود.

سرپرست انجمن وزنه برداری گفت: یکم تیرماه ورود تیم هاست و پس از آن کلاس بندی در دوم تیرماه انجام می شود و صبح روز سوم تیرماه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، رقابت ها آغاز شده و تا پنجم تیرماه در جریان خواهد بود.

وی اضافه کرد: دو نفر کلاس بند و یک نفر ناظر از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به ایران سفر می کنند و مهمانان خارجی این دوره از مسابقات هستند.

محمدی گفت: مسابقات در اوزان ده گانه ی چهل و نه، پنجاه و چهار، پنجاه و نه، شصت و پنج، هفتاد و دو، هشتاد، هشتاد و هشت، نود و هفت، صد و هفت و مثبت صد و هفت در دو گروه سنی بزرگسالان و جوانان برگزار می شود. البته مسابقات این دو گروه به صورت همزمان است اما نتایج آن به صورت جداگانه محسوب می شود.

سرپرست انجمن وزنه برداری تصریح کرد: با توجه به اینکه مسابقات زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک و با استاندارهای مورد نظر این نهاد برگزار می شود و نتایج بدست آمده نیز در جدول رنکینگ جهانی به ثبت می رسد، فرصت خوبی دست داده تا ملی پوشان برای مسابقات پیش رو آمادگی بیشتری کسب کنند و البته شرایط خود را در جدول رنکینگ جهانی نیز بهبود ببخشند به همین منظور یک هفته پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اردوی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده و اگرچه این ورزشکاران در مسابقات برای استان های خود وزنه می زنند اما آمادگی آنها به عملکردشان در تیم ملی نیز کمک می کند.

وی افزود: برای شرکت در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو یک سلسله مسابقات تعیین شده که هر ورزشکار می بایست در آن شرکت کند. اولین مرحله از این رقابت ها، مسابقات جهانی مکزیک بود که برگزار شد، دومین مرحله مسابقات بین المللی ژاپن هست که پیش از بازی های پاراآسیایی جاکارتا برگزار می شود و در نظر داریم از در ترکیب اعزامی به این رویداد، از جوانان هم استفاده کنیم و این اقدام به منظور محک توانمندی ورزشکاران جدید و همین طور پشتوانه سازی برای تیم ملی در سالهای آتی انجام می شود.

محمدی گفت: با توجه به فرصت کمی که تا بازی های پاراآسیای جاکارتا باقی مانده و اینکه نفرات فعالی تیم ملی در سطح کشور بالاترین و بهترین رکوردها را دارند، امکان دعوت نفر جدید وجود ندارد اما افرادی که بتوانند توانایی خود را نشان دهند حتما در فرصت های پیش رو به تیم ملی دعوت خواهند شد.

سرپرست انجمن وزنه برداری اظهار داشت: در بحث استعداد یابی و آسیب شناسی علل عدم فعالیت برخی استان ها در رشته وزنه برداری، احتیاج به بازنگری داریم و با همکاری معاونت امور استان ها فرم هایی به استان ها ارسال کردیم تا اطلاعات کامل در خصوص رشته وزنه برداری را تکمیل کنند و بر اساس آن نسبت به رفع موانع و نقاط ضعف اقدام نماییم.

وی در پایان اضافه کرد: از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و معاونت ورزش قهرمانی و نیز کلیه ی افرادی که از ماهها قبل برای برگزاری این مسابقات برنامه ریزی و اقدام کرده اند تشکر می کنم و امیدوارم این رویداد این به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک از یکم تا ششم تیر ماه در محل کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین برگزار خواهد شد.

602

کد خبر: 954950

وب گردی

وب گردی