وزارت صنعت باید خسارت بد عهدی پژو را به قطعه سازان پرداخت کند

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با تأکید براینکه باید وزارت صنعت تضامین اجرای قرارداد پژو را اعلام و خسارت قطعه سازان را پرداخت کند، گفت: قطعه سازان در تولید پلتفرم های مشترک آسیب زیادی دیده اند چرا وزارت صنعت جوابگوی زیان آنها نیست؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فرهاد به نیا با اشاره به تعلیق همکاری پژو با خودروسازان کشور، اظهارداشت: فرانسوی ها همیشه ایران را به عنوان یک بازار فروش نگاه کرده و اصلاً حاضر به داخلی سازی محصولات نیستند.

او با بیان اینکه در طول 17 سال اخیر داخلی سازی تندر90 به 56 درصد رسیده است، افزود: در سال گذشته پژو بالای 400 هزار دستگاه و رنو بالای 160 هزار دستگاه خودرو در بازار ایران فروخته اند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان در قرارداد جدید پژو قرار بود تعدادی از محصولات فرانسوی در کشور تولید و راهی بازار شوند، تصریح کرد: برای داخلی سازی این محصولات حدود 50 قطعه ساز بزرگ به این موضوع ورود پیدا کرده و پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای تولید قطعات خودروهای تولید مشترک شد که با تعلیق این همکاری ضربه سختی به صنعت قطعه سازی کشور وارد شده است.

به نیا با تأکید براینکه باید وزارت صنعت تضامین اجرای قرارداد پژو را اعلام و خسارت قطعه سازان را پرداخت کند، اظهارداشت: امروز قطعه سازانی که در پروژه قرارداد پژو همکاری داشتند بلاتکلیف بوده و نمی دانند با قطعاتی که تولید کرده اند چه کار کنند.

او با اعلام اینکه چرا وزارت صنعت در تعلیق همکاری پژو با خودروسازان ایران سکوت کرده و موضع خود را بیان نمی کند، گفت: قطعه سازان در تولید پلتفرم های مشترک آسیب زیادی دیده اند اما کسی جواب گوی زیان آنها نیست.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو افزود: در زمان امضاء قرارداد پژو انتقادات زیادی به وزارت صنعت از سوی نمایندگان مجلس و کارشناسان مطرح شد اما آنها اعلام کردند که قرارداد جدید مانند گذشته نبوده و ما تضامین لازم را از طرف فرانسوی گرفته ایم. در حال حاضر باید وزارت صنعت پاسخگوی بی عهدی پژو به مجلس و قطعه سازان باشد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 954955

وب گردی

وب گردی