وظایف حساس و گسترده مرزبانی در مرزها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به وظایف حساس و گسترده مرزبانی در استان‌های شمال غرب کشور بر لزوم ایجاد زمینه برای مشارکت هرچه بیشتر افراد بومی و مرزنشینان در تولید و حفظ امنیت پایدار تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز سردار "محمد شرفی" در بازدید از مرزبانی استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه موفقیت نیروی انتظامی، اقتدار و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد گفت: در استان های مرزی و به ویژه استانی با اهمیت راهبردی، همچون آذربایجان غربی، بخش عمده ای از مسئولیت نیروی انتظامی بر دوش مرزبانی استان بوده که انجام شایسته این وظیفه حساس نیازمند تعهد و فداکاری دوچندان است.

وی با اشاره به اینکه وجود اعتماد متقابل میان مردم و پلیس از مهمترین عوامل موفقیت این نهاد انتظامی است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد خدمت نیروهای کارآزموده و باانگیزه در مرزبانی این منطقه هستیم و اعتماد عمومی مردم متعهد آذربایجان غربی به کارآمدی این نیرو مُهر تاییدی بر موفقیت آن است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با یادآوری اینکه فعالیت‌های مرزبانی در تعامل با سایر یگان های ناجا از جمله پلیس پیشگیری، نقش موثری در تولید و حفظ امنیت ایفا می کند، تصریح کرد: البته رویکرد کنونی پلیس در این حوزه فراهم کردن فضا برای مشارکت عمومی در استقرار امنیت است که خوشبختانه در استان آذربایجان غربی شاهد وجود یک جریان قدرتمند فرهنگی و اجتماعی و مشارکت فعال بومیان و مرزنشینان در حراست از حریم کشور بوده ایم و این اقدام گامی مهم در راستای برپایی امنیت و ثبات پایدار در مرزهای کشور به شمار می آید.

وی حضور در بین مرزبانان غیور را برای خود یک توفیق الهی دانست و گفت: مرزبانی با اقتدار و کارآمدی وظیفه خود را در حراست از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مرحله‌ اجرا گذاشته و همواره در تامین امنیت و آرامش مردم و مرزنشینان و حل مشکلات آنان، تلاش می کند .

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به حوزه های ماموریتی مشترک میان مرزبانی و پلیس پیشگیری ناجا پرداخت و گفت: مبارزه با آسیب ها و جرایمی همچون قاچاق کالا، مواد مخدر و برخورد قاطع با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیازمند همکاری و تعامل نزدیک میان این دو یگان عمده ناجا در استان آذربایجان غربی است و پلیس پیشگیری تمام توان و امکانات خود را برای یاری رساندن به مرزبانان به کار خواهد گرفت و امیدواریم که این همکاری ها و تقسیم وظایف در آینده هرچه نزدیک تر و مؤثرتر انجام پذیرد.

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار، رحمت و عطوفت نظام است، خاطرنشان کرد: فرمایش خردمندانه ایشان در بزنگاه های حساس، همواره به اثبات رسیده است و این جایگاه ویژه نیروی انتظامی را تبدیل به یک دستگاه فرابخشی کرده که در بخش‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی گوناگون، همکاری و تعامل دارد که در مورد مرزبانی می توان به روابط راهبردی این یگان با نهادهایی همچون گمرک، وزارتخانه های اقتصاد، کشور و امور خارجه، دستگاه های امنیتی کشور و سایر یگان های درونی ناجا اشاره کرد.

سردار شرفی افزود: چنین وضعیت ویژه ای لزوم تعامل فعال مرزبانی ناجا با سایر دستگاه ها و یگان های نظامی و انتظامی و از سوی دیگر حمایت همه جانبه این نهادها از مرزبانی را بیش از پیش آشکار می سازد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: انتظار مردم از نیروی انتظامی هنگام روبه رو شدن با مجرمان، برخورد قاطع و قانونی است و رویکرد ناجا باید به گونه‌ای باشد که شهروندان قانون‌مدار در کنار پلیس احساس آرامش داشته و در مناطق مرزی نیز همان امنیتی را حس کنند که هموطنان ما در مرکز از آن برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: امروز در اثر فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های نیروهای جان برکف مرزبانی استان، تقدیم شهدای رشید و شجاع‌دل به میهن اسلامی و هماهنگی و همکاری‌ نزدیک با سایر دستگاه‌های امنیتی، بر فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی غلبه شده و معاندین نظام مقدس اسلامی و برهم‌زنندگان امنیت مردم شریف آذربایجان غربی منکوب گشته‌اند که این تلاش و مجاهدت شایسته تقدیر است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه امنیت و تمامیت ارضی ایران عزیز اولویت نخست یکایک ایرانیان بوده و غیورمردان مرزبان استان آذربایجان غربی نیز همواره در صف نخست دفاع از مام میهن ایستاده‌اند، تصریح کرد: چنین فداکاری و وظیفه‌شناسی می‌تواند با حمایت بیش از پیش همه نهادها و سطوح کلان مدیریتی نظام به دستاوردهای بزرگتری منجر شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به شهادت"شهید یوسف پیرانه" و "شهید محبوب قربانی"، 2 تن از مزربانان استان در شهرستان سردشت پرداخت و گفت: همزمانی شهادت این عزیزان با لیالی قدر به منزله گذر از راهی هزار ساله در یک شب است که این افتخار تنها نصیب بندگان خاص درگاه پروردگار شده و از این بابت همه ما به این 2 بزرگوار غبطه می‌خوریم.

وی تاکید کرد: ارتقاء آموزشی و توجه به اصل آموزش یکی از موارد بسیار مهم بوده و از کارکنان انتظار داریم که مهارت‌ها و معلومات خود را در بهترین وضعیت حفظ کنند، چراکه حساسیت خدمت در مناطق مرزی بسیار بالا بوده و آمادگی رزمی و آموزش از ارکان مهم ایجاد اقتدار و امنیت در حوزه ماموریتی واحدهای مرزی و متضمن کاهش خسارات و ضایعات نیروی انسانی در برخورد با اشرار و ... است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود به اقدامات مرزبانی استان آذربایجان غربی در قالب طرح انسداد مرزها ازجمله دیوارکشی، احداث موانع بتنی و ... اشاره کرد و گفت: انسداد، کنترل و تقویت مرزها برای ایجاد امنیت پایدار در کشور بسیار ضروری بوده و شرایط امنیتی بهبود چشمگیری خواهد داشت.

گفتنی است: رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخشی از برنامه بازدید خود از مرزبانی استان آذربایجان غربی در مراسم افطاری کارکنان هنگ مرزی ارومیه نیز شرکت کرد.

700

کد خبر: 955033

وب گردی

وب گردی