مطالعات اسرائیل در حوزه افراط گرائی دینی خاور میانه منتشر شد

سه کتاب «دانه و مردم»، «سفر نامه محمد خانجیج بوسنوی به مصر»  و «رساله مراتب یقین» به قلم دکتر علی اکبر ضیایی و زهرا کدخدا مزرجی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از انتشارات امین، کتاب «دانه و مردم» در دو بخش نوشته شده است که بخش اول آن مربوط به مطالعات راهبردی اسرائیل در حوزه افراط گرائی دینی در خاور میانه و نیز بهره گیری از تجارب عقلانی شیعی و اعتزالی در ترمیم شکاف های اعتقادی در کلام یهود است. بخش دوم این کتاب به مطالعات راهبردی انگلستان برای زدودن آموزش های جهادی از تعالیم دینی در مدارس و دانشگاه های اسلامی و ترویج اسلام و تطابق با ارزش های غربی و هدایت مرجعیت دینی به سمت منافع غربی در جهان معاصر است.

در کتاب «سفر نامه محمد خانجیج بوسنوی به مصر» روابط فرهنگی بوسنی و هرزگوین با دنیای فکری مصر به تصویر کشیده شده است و در کنار پرداختن به نقاط مثبت و منفی فرهنگ مصر از نقش سلحضوران صقالبه در تاریخ اسلام سخن گفته شده است.

براساس این خبر، دکتر علی اکبر ضیایی پژوهشگر سابق انستیتو بین المللی اندیشه و تمدن اسلامی وابسته با دانشگاه بین المللی مالزی است که در زمان حضور در مالزی مطالعات میدانی متعددی درباره جریان های اسلامی انجام داده است. کتاب های قومیت های مسلمان در جنوب شرق آسیا و افراط گرایی دینی در جنوب شرق آسیا از دیگر کتاب های او هستند.

زهرا کدخدا مزرجی کارشناس فقه و حقوق اسلامی از جامعه المصطفی العالمیه است و مطالعات زیادی درباره علوم قرآنی و فعالیت های مستشرقان اروپایی در زمینه قرآن کریم انجام داده است از وی پیش از این کتاب تخیلات نعیم فراشری تصحیح و منتظر شده است.

502

کد خبر: 955085

وب گردی

وب گردی