قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد/ اعمال تغییرات در کیفیت تولید خودرو همزمان با تولید بنزین

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه مجلس بنا ندارد که قیمت بنزین را افزایش دهد، گفت: تا کنون حتی نرخی از سوی دولت اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها رو به افزایش گذاشته تا جایی‌که طی ما‌های اخیر نیز شاهد افزایش 7 درصدی قیمت آب و برق بودیم و این موضوع، تنور افزایش قیمت بنزین را داغ‌تر کرده است.

عده‌ای معتقدند که قیمت‌ها باید واقعی شود چرا که هم‌اکنون نرخ ارائه شده در کشور نسبت به فوب خلیج فارس پایین‌تراست و عده‌ای نیز براین باور هستند که با افزایش قیمت می‌توان مصرف را مدیریت کرد در حالیکه چنین نیست. در همین راستا خادمی نماینده مجلس گفته بود؛ اگر بخواهیم همینطور از خودروهای شخصی استفاده کنیم، هیچ کاری در مدیریت مصرف بنزین نمی توانیم انجام دهیم؛ البته سیاست های قیمتی هم اثر گذار است که ما متأسفانه دو سال قیمت را افزایش نداده ایم و این علامت بدی است.

کوروش کرم‌پور حقیقی دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که قیمت بنزین در کشور افزایش یابد، اظهار کرد: مجلس بنا ندارد که قیمت بنزین را افزایش دهد فعلا با وضع موجود، تصمیم قبلی را ادامه می دهیم.

او افزود: تا به امروز حتی نرخی از سوی دولت اعلام نشده است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا بنزین تولیدی کفاف مصرف داخلی است؟ گفت: ما صرفا نباید فقط در فکر تولید بنزین باشیم بلکه در مصرفمان باید توجه جدی صورت گیرد.

کرم‌پور حقیقی تصریح کرد: همزمان با افزایش تولید بنزین، تولید خودرو نیز در کشور روند صعودی به خود گرفته است و این خودروهای تولیدی مطابق با استانداردها و نیز بنزین تولیدی نیست.

او خاظرنشان کرد: خودروسازان می‌توانند همزمان با تولید خودرو در کشور تغییراتی را در تولیدشان اعمال کنند تا با این تغییرات مصرف را در کشور بتوانیم مدیریت کنیم.

402

کد خبر: 955092

وب گردی

وب گردی