اسلامی: سفارشی شعر نمی گویم

شاعر حوزه‌ کودک و نوجوان با بیان اینکه دغدغه سرودن شعر برای محیط زیست را همیشه دارم، گفت: هرگز به طور سفارشی شعری برای این موضوع نسروده ام.

مریم اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره سرودن اشعاری با مضامین محیط زیست برای کودکان، اظهار کرد: دغدغه حفظ و نگهداری از محیط زیست در همه افراد باید وجود داشته باشد زیرا همه قادر به سرودن شعر، نوشتن داستان یا خلق یک اثر ادبی نیستند اما مراقبت از محیط زیست و تذکر به دیگران وظیفه تک تک افراد جامعه است.

شاعر مجموعه شعر «خداحافظی در خیابان پاییز» با بیان اینکه دغدغه حفظ محیط زیست را پیش از همکاری با انتشارات نردبان داشته است، اظهار کرد: پیش از همکاری با نشر نردبان سروده و نوشته هایی در راستای حمایت از محیط زیست داشتم اما این ناشر به نوعی با دغدغه های نویسندگان و شاعران همسو شد و طی یک فراخوان از شعرا و نویسندگان علاقمند در این حیطه دعوت کرد.

وی افزود: بخشی از اشعار مجموعه «گوزنی در کافی شاپ» را قبل از این همکاری سروده بودم و علاوه بر آن مجموعه شعر دیگری برای نوجوانان با عنوان «اطراف خاطره دور» با تاکید بر محیط زیست را نوشته ام که به زودی توسط انتشارات فنی ایران منتشر می شود.

این شاعر درباره اهمیت سرودن شعر با موضوع محیط زیست، گفت: افراد جامعه باید مراقبت از محیط زیست را حتی با نریختن یک زباله بر روی زمین و تذکر به سایر افراد جامعه آغاز کنند زیرا مراقبت و نگهداری از محیط زیست وظیفه همه ما است.

وی درباره هماهنگی تصاویر کتاب با اشعار مجموعه «گوزنی در کافی شاپ»، اظهار کرد: از این اتفاق بسیار خوشحالم. این مسئله به صورت کاملا اتفاقی انجام شد چون دیدار و گفت و گویی با تصویرگر کتاب نداشته ام.

اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از مجموعه های شعر به دلیل اینکه مولف با تصویرگر کتاب دیداری ندارند از ذهنیت یکدیگر آگاه نیستند، گفت: این ناهماهنگی مولف با تصویرگر باعث می شود حسی که شعر القا می کند با تصاویر هماهنگ نباشد.

وی در توضیح اهمیت سرودن شعر برای کودک نیز، گفت: این کار بسیار لذت بخش و مفرح است زیرا کودک برای فهم جهان و پدیده های پیرامونش هر لحظه در حال کشف دوباره این رویدادهاست و یک شاعر در سردن شعر برای کودک، هر لحظه با او در این کشف همراه می شود تا در این مسیر به کودک برای اینکه نگاه شاعرانه تر، لطیف تر و زیباتری به پدیده های دنیا داشته باشد، کمک کند.

این شاعر با بیان اینکه شعر گفتن از کودکی با من همراه بوده است، گفت: البته حس شاعری از نوجوانی در من بروز کرد تا ناگفته هایم را در قالب شعر بیان کنم اما به صورت حرفه ای از 18 سالگی سرودن شعر را در حیطه بزرگسال را آغاز کردم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه انتشار سروده هایم با کتاب های کودک آشنا شدم و بیش از 10 سال است که تنها برای کودکان در حیطه شعر و داستان فعالیت می کنم و تاکنون چند مجموعه داستان نیز برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده ام.

502

کد خبر: 955105

وب گردی

وب گردی