تربیت دانشجویان انقلابی از اهداف اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: تربیت دانشجویان انقلابی از اهداف اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: نمایندگان و روحانیونی که در این نهاد در دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند باید با اقتدار تمام در کار خود فعال باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل استفاده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در راستای اثر بخشی معنوی و فرهنگی به دانشجویان یادآور شد: حرم مطهر بانوی کرامت در بخش فرهنگی و ایجاد روحیه معنوی در خدمت تمامی دانشجویان در استان قم و دیگر نقاط کشور است و این ظرفیت عظیم فرهنگی و معنوی می‌تواند به رشد دانشجویان و اساتید حاضر در دانشگاه‌ها کمک نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: هر امری که به این نهاد در دانشگاه‌ها محول شده باید با اقتدار کامل انجام پذیرد و کارها با ظرافت و قدرت انجام شود؛ البته این به معنای تکبر نیست بلکه اقتدار در مدیریت و انجام امور محوله غیر از تکبر است.

وی اضافه کرد: تمامی کارها در دانشگاه باید در راستای جلب رضایت خداوند و امام زمان(عج) باشد و روز به روز بر توانمندی‌های مسئولان نهادها از نظر علمی و دیگر جهات مدیریتی افزوده شود.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: عده‌ای می‌خواهند فعالیت این نهاد در دانشگاه‌ها ناکارآمد جلوه داده شود اما با فعالیت‌هایی که مسئولان این نهاد دارند مانع از تحقق اهداف شوم آنها خواهد شد.

تربیت دانشجویان انقلابی از اهداف اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم نیز در این دیدار گفت: این نهاد در دو محور کلی اسلام و انقلاب، برنامه‌های مدون شده‌ای را دنبال می‌کند و سعی می‌کند در دانشگاه‌ها بستری مناسب برای دانشجویان از نظر اسلامی و همچنین روحیات انقلابی فراهم نماید.

حجت الاسلام پوررضا اضافه کرد: در بخش آموزش نیز ارائه محتواهای مناسب و رصد برنامه‌های ضد انقلاب در متن دانشگاه‌ها بر عهده این نهاد است و سعی می‌شود با شناسایی راه‌های نفوذ دشمن برنامه‌های مقابله با اهداف شوم دشمنان جاری شود.

وی در ادامه یادآور شد: کسانی که به عنوان نماینده و مسئول نهاد در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند در اصل نماینده و فرزند حوزه هستند و نهاد یک سازمان رسمی شناخته شده‌ای است که فعالیت کلان خود را در دو بخش دانشجویان و اساتید انجام می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم خاطرنشان کرد: این نهاد برای اساتید حاضر در دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی برگزار و محتوای این دوره‌ها را ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند برای دانشجویان در کنار درس، بستر فعالیت‌های اجتماعی، انسانی و اسلامی را فراهم سازد.

وی گفت: برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی، اعزام دانشجویان به سفرهای عتبات عالیات، جذب اساتید معارف و… از دیگر وظایف و فعالیت‌های این نهاد در دانشگاه‌ها می‌باشد.

901/900

کد خبر: 955114

وب گردی

وب گردی